LEGELAZI.ROBlogDespre noi
Tipuri de acte:
lege hotărâre decret decret-lege ordin instrucțiuni circulară dispoziție sinteză răspuns normă regulament ordonanță precizări criterii contract muncă decizie ordonanță de urgență situație listă comunicat constituție moțiune declarație convenție completare metodologie anexă rectificare acord procedură statut apel îndrumar amendament proces verbal încheiere sentință mesaj tarif vamal cartă protocol raport proclamație înțelegere reglementări memorandum aranjament tratat instrument pentru amendare act adițional nomenclator proiect de lege program opinie separată programă analitică codul de etică strategie addendum rezoluție plan contract-cadru prescripții codul internațional de management reguli codul justiției militare act act internațional metodă codul internațional pentru cereale codul internațional (ftp) codul lsa contract ghid tablou de evidență casare normativ recurs document cerințe modul condiții și proceduri manual de operare standard codul civil codul de procedură civilă codul comercial codul aerian codul familiei codul penal codul de procedură penală codul muncii codul fiscal codul silvic codul de procedură fiscală codul vamal sistem repere metodologice codul pentru construcția navelor speciale codul modu proiect principii registru codul consumului manualul primarului manualul prefectului codul de reglementare a conținutului audiovizual cod tehnic al gazelor naturale soluție atribuții poziție comună acțiune comună directivă propunere cpv schemă codul de bune practici în fermă mecanisme aviz consultativ cod tehnic codul navă caiet sarcini-cadru pact studiu modalități unitare codul osv propunere conținut-cadru dosar codul inf codul de siguranță codul isps calculator impozite minută discurs cadru general tranșe de venit impozabil codul european de securitate socială codul de standarde internaționale și practici recomandate măsuri codul studiilor universitare modalități și proceduri codul drepturilor și obligațiilor studentului flux informațional cod de procedură disciplinară cod de conduită inițiativă legislativă cuantum total specificație tehnică condiții instrument cod deontologic comunicare opinie concurentă conținut cerere scrisoare cod de practică ordonanță militară adeverință recomandări modalitate tip act nefolosit notă tarife cadru strategic


DECIZIA nr. 66 din 24 februarie 2022 referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 1.578 alin. (1) din Codul civil



emitent: Curtea Constituţională
data vigoare: 27 mai 2022
publicat în: Monitorul Oficial nr. 527 din 27 mai 2022



Valer Dorneanu

- preÈ?edinte

Cristian Deliorga

- judecÄ?tor

Mona-Maria Pivniceru

- judecÄ?tor

Gheorghe Stan

- judecÄ?tor

Livia Doina Stanciu

- judecÄ?tor

Varga Attila

- judecÄ?tor

Valentina BÄ?rbÄ?È?eanu

- magistrat-asistent

Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Loredana Brezeanu.1. Pe rol se aflÄ? soluÈ?ionarea excepÈ?iei de neconstituÈ?ionalitate a prevederilor art. 1.578 alin. (1) din Codul civil, excepÈ?ie ridicatÄ? de Mihaela Alina IvaÈ?cu în Dosarul nr. 25.734/215/2016 al JudecÄ?toriei Craiova - SecÈ?ia civilÄ? È?i care constituie obiectul Dosarului CurÈ?ii ConstituÈ?ionale nr. 1.497D/2018. 2. La apelul nominal se constatÄ? lipsa pÄ?rÈ?ilor. Procedura de înÈ?tiinÈ?are este legal îndeplinitÄ?. 3. Cauza fiind în stare de judecatÄ?, preÈ?edintele CurÈ?ii acordÄ? cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere, ca neîntemeiatÄ?, a excepÈ?iei de neconstituÈ?ionalitate, nefiind încÄ?lcate dispoziÈ?iile din Legea fundamentalÄ? invocate de autoarea acesteia. PrecizeazÄ?, în acest sens, cÄ? prevederile legale criticate asigurÄ? opozabilitatea cesiunii de creanÈ?Ä? faÈ?Ä? de debitorul cedat, comunicarea cesiunii neproducându-È?i efectele dacÄ? dovada scrisÄ? a cesiunii nu este comunicatÄ? debitorului. AratÄ? cÄ? o altÄ? mÄ?surÄ? de protecÈ?ie a debitorului este reglementatÄ? în art. 1.582 din Codul civil, acesta pÄ?strându-È?i dreptul de a opune cesionarului toate apÄ?rÄ?rile pe care le putea opune cedentului. Ca atare, nu este afectat dreptul de proprietate, în condiÈ?iile în care cesionarul este È?inut de obiectul cesiunii, în cazul cesiunii parÈ?iale urmând sÄ? respecte întinderea acesteia. ApreciazÄ? cÄ? art. 51 din ConstituÈ?ie, invocat în motivarea excepÈ?iei, nu are incidenÈ?Ä? în cauza de faÈ?Ä?.

CURTEA,
având în vedere actele È?i lucrÄ?rile dosarului, constatÄ? urmÄ?toarele:4. Prin Ã?ncheierea din 19 septembrie 2018, pronunÈ?atÄ? în Dosarul nr. 25.734/215/2016, JudecÄ?toria Craiova - SecÈ?ia civilÄ? a sesizat Curtea ConstituÈ?ionalÄ? cu excepÈ?ia de neconstituÈ?ionalitate a prevederilor art. 1.578 alin. (1) din Codul civil, excepÈ?ie ridicatÄ? de Mihaela Alina IvaÈ?cu într-o cauzÄ? având ca obiect soluÈ?ionarea unei acÈ?iuni revocatorii cu privire la un contract de vânzare de praxis de medicinÄ? de familie, cauzÄ? în cursul cÄ?reia s-a invocat lipsa calitÄ?È?ii procesuale active a reclamantei - societate bancarÄ?, ca urmare a intervenirii unei cesiuni de creanÈ?Ä?. 5. Ã?n motivarea excepÈ?iei de neconstituÈ?ionalitate se criticÄ? faptul cÄ? textul de lege supus controlului de constituÈ?ionalitate impune, ca regulÄ? generalÄ?, doar comunicarea scrisÄ? a cesiunii cÄ?tre debitorul a cÄ?rui creanÈ?Ä? a fost cedatÄ? printr-un contract de cesiune, fÄ?rÄ? a exista È?i obligaÈ?ia prezentÄ?rii dovezii scrise a cesiunii. Se susÈ?ine, în esenÈ?Ä?, cÄ? prevederile art. 1.578 alin. (1) din Codul civil încalcÄ? posibilitatea unui debitor a cÄ?rui creanÈ?Ä? a fost cedatÄ? de a lua cunoÈ?tinÈ?Ä? de actul de cesiune încheiat de creditor cu cesionarul, prin care este transmisÄ? creanÈ?a împotriva sa. Ã?n consecinÈ?Ä?, debitorul nu va avea posibilitatea sÄ? invoce eventuale nulitÄ?È?i absolute sau relative ale contractului de cesiune. Ã?n condiÈ?iile în care debitorul iniÈ?ial al obligaÈ?iei este transformat, cu ajutorul legii, în simplu spectator al convenÈ?iei de cesiune, teoretic, o altfel de convenÈ?ie, deÈ?i nulÄ? sau anulabilÄ?, ar continua sÄ? îÈ?i producÄ? efectele împotriva debitorului obligaÈ?iei, întrucât acesta din urmÄ? nu poate lua cunoÈ?tinÈ?Ä? de ea sub nicio formÄ?. AÈ?a fiind, textul de lege criticat este neconstituÈ?ional, de vreme ce debitorul cedat este lipsit de orice mijloc juridic de protejare a patrimoniului sÄ?u ori de posibilitatea de a invoca anumite neregularitÄ?È?i ale actului de cesiune. 6. JudecÄ?toria Craiova - SecÈ?ia civilÄ? apreciazÄ? cÄ? excepÈ?ia de neconstituÈ?ionalitate este neîntemeiatÄ?, arÄ?tând, în acest sens, cÄ? mecanismul acceptÄ?rii, respectiv al comunicÄ?rii cesiunii reprezintÄ? un mijloc de protecÈ?ie pentru debitorul cedat È?i de a asigura opozabilitatea faÈ?Ä? de acesta a cesiunii de creanÈ?Ä?. Pe de altÄ? parte, nu se poate aprecia cÄ? este îngrÄ?dit accesul la justiÈ?ie al debitorului cedat, câtÄ? vreme, potrivit art. 1.582 din Codul civil, acesta poate sÄ? opunÄ? cesionarului toate mijloacele de apÄ?rare pe care le-ar fi putut invoca împotriva cedentului. Nici dreptul debitorului la proprietatea privatÄ? nu este încÄ?lcat, în condiÈ?iile în care cesionarul nu ar putea pretinde mai mult decât i-a fost transmis prin contractul de cesiune de creanÈ?Ä?.7. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea È?i funcÈ?ionarea CurÈ?ii ConstituÈ?ionale, încheierea de sesizare a fost comunicatÄ? preÈ?edinÈ?ilor celor douÄ? Camere ale Parlamentului, Guvernului È?i Avocatului Poporului, pentru a-È?i exprima punctele de vedere asupra excepÈ?iei de neconstituÈ?ionalitate.8. PreÈ?edinÈ?ii celor douÄ? Camere ale Parlamentului, Guvernul È?i Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepÈ?iei de neconstituÈ?ionalitate.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecÄ?torul-raportor, concluziile procurorului, dispoziÈ?iile legale criticate, raportate la prevederile ConstituÈ?iei, precum È?i Legea nr. 47/1992, reÈ?ine urmÄ?toarele:9. Curtea ConstituÈ?ionalÄ? a fost legal sesizatÄ? È?i este competentÄ?, potrivit dispoziÈ?iilor art. 146 lit. d) din ConstituÈ?ie, precum È?i ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 È?i 29 din Legea nr. 47/1992, sÄ? soluÈ?ioneze excepÈ?ia de neconstituÈ?ionalitate.10. Obiectul excepÈ?iei de neconstituÈ?ionalitate îl reprezintÄ? dispoziÈ?iile art. 1.578 alin. (1) din Codul civil, care au urmÄ?torul cuprins: â??(1) Debitorul este È?inut sÄ? plÄ?teascÄ? cesionarului din momentul în care:a) acceptÄ? cesiunea printr-un înscris cu datÄ? certÄ?;b) primeÈ?te o comunicare scrisÄ? a cesiunii, pe suport hârtie sau în format electronic, în care se aratÄ? identitatea cesionarului, se identificÄ? în mod rezonabil creanÈ?a cedatÄ? È?i se solicitÄ? debitorului sÄ? plÄ?teascÄ? cesionarului. Ã?n cazul unei cesiuni parÈ?iale, trebuie indicatÄ? È?i întinderea cesiunii.â??11. Ã?n opinia autoarei excepÈ?iei de neconstituÈ?ionalitate, prevederile de lege criticate contravin dispoziÈ?iilor din ConstituÈ?ie cuprinse în art. 11 privind dreptul internaÈ?ional È?i dreptul intern, art. 16 privind principiul egalitÄ?È?ii, art. 21 privind dreptul de acces liber la justiÈ?ie È?i la un proces echitabil, art. 24 privind dreptul de apÄ?rare, art. 44 alin. (1) È?i (2) privind proprietatea privatÄ? È?i art. 51 privind dreptul de petiÈ?ionare.12. Examinând excepÈ?ia de neconstituÈ?ionalitate, Curtea reÈ?ine cÄ?, în jurisprudenÈ?a sa, a arÄ?tat cÄ? cesiunea de creanÈ?Ä? reprezintÄ? o convenÈ?ie prin care un creditor, denumit cedent, transmite creanÈ?a sa unei alte persoane, denumitÄ? cesionar, iar pentru validitatea cesiunii de creanÈ?Ä? nu este necesar consimÈ?Ä?mântul debitorului cedat, el fiind terÈ? faÈ?Ä? de convenÈ?ia dintre cedent È?i cesionar. Pentru ca cesiunea sÄ? fie opozabilÄ? terÈ?ilor - inclusiv debitorului cedat - este necesarÄ? notificarea ori acceptarea cesiunii de cÄ?tre debitorul cedat. Prin notificarea fÄ?cutÄ? de cedent sau cesionar debitorului cedat, acestuia i se face cunoscut faptul schimbÄ?rii creditorului. Acceptarea din partea debitorului cedat are semnificaÈ?ia faptului cÄ? acesta a luat cunoÈ?tinÈ?Ä? despre cesiune, adicÄ? despre schimbarea creditorului sÄ?u iniÈ?ial, iar acceptarea trebuie sÄ? fie fÄ?cutÄ? în formÄ? autenticÄ?, spre a fi opozabilÄ? tuturor categoriilor de terÈ?i (a se vedea Decizia nr. 727 din 16 decembrie 2014, publicatÄ? în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 152 din 3 martie 2015).13. Autoarea prezentei excepÈ?ii, debitor cedat într-un contract de cesiune de creanÈ?Ä?, criticÄ? împrejurarea cÄ? legea nu prevede obligativitatea comunicÄ?rii actului de cesiune cÄ?tre debitorul cedat, pentru ca acesta sÄ? ia cunoÈ?tinÈ?Ä? de conÈ?inutul sÄ?u È?i sÄ? poatÄ? sÄ? îÈ?i protejeze în mod eficient patrimoniul È?i sÄ? se poatÄ? apÄ?ra în justiÈ?ie în mod corespunzÄ?tor faÈ?Ä? de respectivul contract.14. Referitor la aceste critici, Curtea constatÄ? cÄ? nu pot fi reÈ?inute. Debitorul È?i-a asumat obligaÈ?ia de platÄ? în cadrul unui raport obligaÈ?ional consemnat într-un act juridic, în sensul de instrumentum, ale cÄ?rui clauze le cunoaÈ?te È?i le poate contesta, invocând orice cauze de nulitate ale contractului la care este parte. Ã?n schimb, cesiunea de creanÈ?Ä? este o operaÈ?iune juridicÄ? exterioarÄ? acestuia, care se încheie exclusiv între creditorul iniÈ?ial È?i o altÄ? persoanÄ?, cÄ?reia îi cedeazÄ? creanÈ?a pe care o are împotriva debitorului. ObligaÈ?ia debitorului rÄ?mâne nealteratÄ? de actul intervenit între cedent È?i cesionar. El este È?inut sÄ? îÈ?i execute obligaÈ?ia, indiferent de persoana creditorului (desigur, cu excepÈ?ia situaÈ?iei în care obligaÈ?ia a fost asumatÄ? intuitu personae, tocmai în considerarea calitÄ?È?ilor creditorului iniÈ?ial, determinante pentru încheierea acelui contract). 15. Ca atare, debitorul este È?inut în aceeaÈ?i mÄ?surÄ? faÈ?Ä? de noul creditor, nefiind vorba despre o nouÄ? obligaÈ?ie, nÄ?scutÄ? faÈ?Ä? de cesionar, ci de aceeaÈ?i obligaÈ?ie pe care debitorul È?i-a asumat-o deja È?i a acceptat executarea acesteia faÈ?Ä? de creditorul originar. Ã?n cauzÄ? este vorba despre o cesiune de creanÈ?Ä?, nicidecum despre o novaÈ?ie prin schimbare de creditor, care, aÈ?a cum prevede art. 1.609 alin. (3) din Codul civil, este efectul unui contract nou, în care un alt creditor este substituit celui iniÈ?ial, faÈ?Ä? de care debitorul este liberat, stingându-se astfel obligaÈ?ia veche.16. Cu alte cuvinte, întrucât obligaÈ?ia asumatÄ? iniÈ?ial de debitor se menÈ?ine în termenii conveniÈ?i È?i necontestaÈ?i de acesta, nu existÄ? niciun motiv pentru care debitorul sÄ? nu continue executarea obligaÈ?iei, indiferent de cesiunea de creanÈ?Ä? intervenitÄ?. Ã?n consecinÈ?Ä?, comunicarea cÄ?tre debitor a convenÈ?iei de cesiune ar fi inutilÄ?, acesta fiind interesat sÄ? cunoascÄ? doar persoana noului creditor, faÈ?Ä? de care este obligat în continuare, în aceleaÈ?i condiÈ?ii în care era È?i faÈ?Ä? de debitorul iniÈ?ial.17. Curtea observÄ?, totodatÄ?, cÄ? art. 1.582 din Codul civil permite debitorului sÄ? opunÄ? cesionarului toate mijloacele de apÄ?rare pe care le-ar fi putut invoca împotriva cedentului. Astfel, el poate sÄ? opunÄ? plata fÄ?cutÄ? cedentului înainte ca cesiunea sÄ? îi fi devenit opozabilÄ?, indiferent dacÄ? are sau nu cunoÈ?tinÈ?Ä? de existenÈ?a altor cesiuni, precum È?i orice altÄ? cauzÄ? de stingere a obligaÈ?iilor survenitÄ? înainte de acel moment. Debitorul poate, de asemenea, sÄ? opunÄ? cesionarului plata pe care (el însuÈ?i ori fideiusorul sÄ?u) a fÄ?cut-o cu bunÄ?-credinÈ?Ä? unui creditor aparent, chiar dacÄ? au fost îndeplinite formalitÄ?È?ile cerute pentru a face opozabilÄ? cesiunea debitorului È?i terÈ?ilor. Ã?n consecinÈ?Ä?, debitorul dispune, potrivit legii, de mijloace procedurale pentru apÄ?rarea patrimoniului sÄ?u, contrar celor susÈ?inute de autoarea excepÈ?iei.18. Ã?n ceea ce priveÈ?te pretinsa încÄ?lcare a dreptului de petiÈ?ionare consacrat de art. 51 din Legea fundamentalÄ?, Curtea constatÄ? cÄ? prevederea constituÈ?ionalÄ? menÈ?ionatÄ? nu este incidentÄ? în cauzÄ?, întrucât aceasta recunoaÈ?te dreptul cetÄ?È?enilor de a se adresa autoritÄ?È?ilor publice. Or, autoarea excepÈ?iei de faÈ?Ä? este nemulÈ?umitÄ? de imposibilitatea de a obÈ?ine, la cerere, de la cedent È?i/sau cesionar convenÈ?ia/ contractul de cesiune a creanÈ?ei. Sunt vizate, aÈ?adar, raporturi de drept privat, care intervin între particulari, pe când dispoziÈ?iile art. 51 din ConstituÈ?ie au în vedere relaÈ?ia dintre cetÄ?È?eni È?i autoritÄ?È?ile publice sub aspectul transparenÈ?ei instituÈ?ionale È?i decizionale a acestora. AÈ?a cum a reÈ?inut Curtea ConstituÈ?ionalÄ? în jurisprudenÈ?a sa (Decizia nr. 453 din 20 septembrie 2005, publicatÄ? în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 943 din 21 octombrie 2005), dreptul de petiÈ?ionare se referÄ? la cererile, reclamaÈ?iile, sesizÄ?rile È?i propunerile în legÄ?turÄ? cu rezolvarea unor probleme personale sau de grup ce nu presupun calea justiÈ?iei È?i la care autoritÄ?È?ile publice au obligaÈ?ia de a rÄ?spunde în termenele È?i în condiÈ?iile stabilite potrivit legii. Prin urmare, dispoziÈ?iile constituÈ?ionale care consacrÄ? È?i garanteazÄ? dreptul de petiÈ?ionare nu sunt aplicabile în cadrul raporturilor stabilite în sfera privatÄ?, aÈ?a cum este È?i cesiunea de creanÈ?Ä?.19. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) È?i al art. 147 alin. (4) din ConstituÈ?ie, precum È?i al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) È?i al art. 29 din Legea nr. 47/1992, cu unanimitate de voturi,

CURTEA CONSTITUÈ?IONALÄ?
Ã?n numele legii
DECIDE:
Respinge, ca neîntemeiatÄ?, excepÈ?ia de neconstituÈ?ionalitate ridicatÄ? de Mihaela Alina IvaÈ?cu în Dosarul nr. 25.734/215/2016 al JudecÄ?toriei Craiova - SecÈ?ia civilÄ? È?i constatÄ? cÄ? dispoziÈ?iile art. 1.578 alin. (1) din Codul civil sunt constituÈ?ionale în raport cu criticile formulate.
DefinitivÄ? È?i general obligatorie.
Decizia se comunicÄ? JudecÄ?toriei Craiova - SecÈ?ia civilÄ? È?i se publicÄ? în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PronunÈ?atÄ? în È?edinÈ?a din data de 24 februarie 2022.

PREÈ?EDINTELE CURÈ?II CONSTITUÈ?IONALE
prof. univ. dr. VALER DORNEANU
Magistrat-asistent,
Valentina BÄ?rbÄ?È?eanu
----


Căutare avansată

Tipuri de acte normative

lege, hotărâre, decret, decret-lege, ordin, instrucÈ›iuni, circulară, dispoziÈ›ie, sinteză, răspuns, normă, regulament, ordonanță, precizări, criterii, contract muncă, decizie, ordonanță de urgență, situaÈ›ie, listă, comunicat, constituÈ›ie, moÈ›iune, declaraÈ›ie, convenÈ›ie, completare, metodologie, anexă, rectificare, acord, procedură, statut, apel, Ã®ndrumar, amendament, proces verbal, Ã®ncheiere, sentință, mesaj, tarif vamal, cartă, protocol, raport, proclamaÈ›ie, Ã®nÈ›elegere, reglementări, memorandum, aranjament, tratat, instrument pentru amendare, act adiÈ›ional, nomenclator, proiect de lege, program, opinie separată, programă analitică , codul de etică, strategie, addendum, rezoluÈ›ie, plan, contract-cadru, prescripÈ›ii, codul internaÈ›ional de management, reguli, codul justiÈ›iei militare, act, act internaÈ›ional, metodă, codul internaÈ›ional pentru cereale, codul internaÈ›ional (ftp), codul lsa, contract, ghid, tablou de evidență, casare, normativ, recurs, document, cerinÈ›e, modul, condiÈ›ii È™i proceduri, manual de operare, standard, codul civil, codul de procedură civilă, codul comercial, codul aerian, codul familiei, codul penal, codul de procedură penală, codul muncii, codul fiscal, codul silvic, codul de procedură fiscală, codul vamal, sistem, repere metodologice, codul pentru construcÈ›ia navelor speciale, codul modu

Emitenți
Academia de ȘtiinÈ›e Agricole È™i Silvice, Academia de ȘtiinÈ›e Juridice din România, Academia Română, Act InternaÈ›ional, AdministraÈ›ia NaÈ›ională a Penitenciarelor, AdministraÈ›ia NaÈ›ională a Rezervelor de Stat È™i Probleme Speciale, Adunarea Constituantă, AgenÈ›ia de Cooperare InternaÈ›ională pentru Dezvoltare, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Pescuit È™i Acvacultură, AgenÈ›ia de Cooperare Culturală È™i Tehnică, AgenÈ›ia NaÈ›ională a FuncÈ›ionarilor Publici, AgenÈ›ia NaÈ›ională Antidoping, AgenÈ›ia NaÈ›ională Antidrog, AgenÈ›ia NaÈ›ională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate , AgenÈ›ia NaÈ›ională de Administrare Fiscală, AgenÈ›ia NaÈ›ională de Cadastru È™i Publicitate Imobiliară, AgenÈ›ia NaÈ›ională de Control al Exporturilor, AgenÈ›ia NaÈ›ională de Control al Exporturilor Strategice È™i al Interzicerii Armelor Chimice, AgenÈ›ia NaÈ›ională de Integritate, AgenÈ›ia NaÈ›ională de Privatizare, AgenÈ›ia NaÈ›ională ÃŽmpotriva Traficului de Persoane, AgenÈ›ia NaÈ›ională ÃŽmpotriva Traficului de Persoane, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru AchiziÈ›ii Publice, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru ComunicaÈ›ii È™i Informatică, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Dezvoltare Regională, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Egalitatea de Șanse între Femei È™i BărbaÈ›i, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru ÃŽntreprinderi Mici È™i Mijlocii È™i CooperaÈ›ie, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Ocupare È™i Formare Profesională, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Ocuparea ForÈ›ei de Muncă, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Privatizare È™i Dezvoltarea ÃŽntreprinderilor Mici È™i Mijlocii, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru ProtecÈ›ia Dreptului Copilului, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Resurse Minerale, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Romi, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Sport, AgenÈ›ia Nucleară, AgenÈ›ia pentru Agenda Digitală a României , AgenÈ›ia pentru Implementarea Proiectelor È™i Programelor pentru ÃŽntreprinderi Mici È™i Mijlocii, AgenÈ›ia pentru Strategii Guvernamentale, AgenÈ›ia Română de Dezvoltare, AgenÈ›ia Română pentru Conservarea Energiei, AgenÈ›ia Veterinară È™i pentru SiguranÈ›a Alimentelor, AsociaÈ›ia Generală a Medicilor, AsociaÈ›ia Generală a Vânătorilor È™i Pescarilor Sportivi, AsociaÈ›ia NaÈ›ională a Evaluatorilor AutorizaÈ›i, AsociaÈ›iile Patronale ale Producătorilor de Alcool È™i Băuturi Alcoolice, Autoritarea NaÈ›ională pentru ComunicaÈ›ii, Autoritatea Competentă de Reglementare a OperaÈ›iunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Autoritatea Electorală Permanentă, Autoritatea Hipică NaÈ›ională, Autoritatea NaÈ›ională Pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii È™i AdopÈ›ii, Autoritatea NaÈ›ională pentru ProtecÈ›ia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, Autoritatea NaÈ›ională pentru Tineret, Autoritatea NaÈ›ională a Vămilor, Autoritatea NaÈ›ională de Management al Calității în Sănătate , Autoritatea NaÈ›ională de Reglementare în ComunicaÈ›ii, Autoritatea NaÈ›ională de Reglementare în Domeniul Energiei, Autoritatea NaÈ›ională de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, Autoritatea NaÈ›ională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice - A.N.R.S.C., Autoritatea NaÈ›ională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală