LEGELAZI.ROBlogDespre noi
Tipuri de acte:
lege hotărâre decret decret-lege ordin instrucțiuni circulară dispoziție sinteză răspuns normă regulament ordonanță precizări criterii contract muncă decizie ordonanță de urgență situație listă comunicat constituție moțiune declarație convenție completare metodologie anexă rectificare acord procedură statut apel îndrumar amendament proces verbal încheiere sentință mesaj tarif vamal cartă protocol raport proclamație înțelegere reglementări memorandum aranjament tratat instrument pentru amendare act adițional nomenclator proiect de lege program opinie separată programă analitică codul de etică strategie addendum rezoluție plan contract-cadru prescripții codul internațional de management reguli codul justiției militare act act internațional metodă codul internațional pentru cereale codul internațional (ftp) codul lsa contract ghid tablou de evidență casare normativ recurs document cerințe modul condiții și proceduri manual de operare standard codul civil codul de procedură civilă codul comercial codul aerian codul familiei codul penal codul de procedură penală codul muncii codul fiscal codul silvic codul de procedură fiscală codul vamal sistem repere metodologice codul pentru construcția navelor speciale codul modu proiect principii registru codul consumului manualul primarului manualul prefectului codul de reglementare a conținutului audiovizual cod tehnic al gazelor naturale soluție atribuții poziție comună acțiune comună directivă propunere cpv schemă codul de bune practici în fermă mecanisme aviz consultativ cod tehnic codul navă caiet sarcini-cadru pact studiu modalități unitare codul osv propunere conținut-cadru dosar codul inf codul de siguranță codul isps calculator impozite minută discurs cadru general tranșe de venit impozabil codul european de securitate socială codul de standarde internaționale și practici recomandate măsuri codul studiilor universitare modalități și proceduri codul drepturilor și obligațiilor studentului flux informațional cod de procedură disciplinară cod de conduită inițiativă legislativă cuantum total specificație tehnică condiții instrument cod deontologic comunicare opinie concurentă conținut cerere scrisoare cod de practică ordonanță militară adeverință recomandări modalitate tip act nefolosit notă tarife cadru strategic


GHIDUL SOLICITANTULUI din 19 februarie 2021 pentru măsura I.9 "Încetarea temporară a activităţilor de pescuit" din Programul operaţional pentru pescuit şi afaceri maritime 2014-2020

emitent: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
data vigoare: 25 februarie 2021
publicat în: Monitorul Oficial nr. 189 din 25 februarie 2021

Notă: Aprobat prin ORDINUL nr. 36 din 19 februarie 2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 189 din 25 februarie 2021.1. Legislație a Uniunii Europene și națională, alte documente relevante
Legislație UE:– Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziții comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, precum și de stabilire a unor dispoziții generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare;– Regulamentul (UE) 2020/560 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 aprilie 2020 de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 508/2014 și (UE) nr. 1.379/2013 în ceea ce privește măsurile specifice de atenuare a impactului epidemiei de COVID-19 în sectorul pescuitului și acvaculturii;– Regulamentul delegat (UE) nr. 480/2014 al Comisiei din 3 martie 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.303/2013;– Regulamentul (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 mai 2014 privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 2.328/2003, (CE) nr. 861/2006, (CE) nr. 1.198/2006 și (CE) nr. 791/2007 ale Consiliului și a Regulamentului (UE) nr. 1.255/2011 al Parlamentului European și al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare;– Regulamentul delegat (UE) nr. 1.014/2014 al Comisiei din 22 iulie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 mai 2014 privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 2.328/2003, (CE) nr. 861/2006, (CE) nr. 1.198/2006 și (CE) nr. 791/2007 ale Consiliului și a Regulamentului (UE) nr. 1.255/2011 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește conținutul și construcția unui sistem de monitorizare și de evaluare comun pentru operațiunile finanțate din Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime;– Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1.242/2014 al Comisiei din 20 noiembrie 2014 de stabilire, în temeiul Regulamentului (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, a normelor privind prezentarea datelor relevante cumulative cu privire la operațiuni;– Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1.243/2014 al Comisiei din 20 noiembrie 2014 de stabilire a unor norme în temeiul Regulamentului (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime în ceea ce privește informațiile care trebuie trimise de statele membre, precum și în ceea ce privește necesitățile în materie de date și sinergiile dintre potențialele surse de date;– Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 763/2014 al Comisiei din 11 iulie 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime în ceea ce privește caracteristicile tehnice ale măsurilor de informare și de publicitate și instrucțiunile referitoare la crearea emblemei Uniunii;– Regulamentul delegat (UE) 2015/288 al Comisiei din 17 decembrie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime în ceea ce privește perioada și datele de inadmisibilitate a cererilor, cu modificările și completările ulterioare;– Regulamentul (CE, EURATOM) nr. 1.046/2018 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 iulie 2018;– Decizia de punere în aplicare a Comisiei din 25.11.2015 de aprobare a programului operațional „Programul operațional pentru pescuit și afaceri maritime pentru România“, pentru sprijin din partea Fondului european pentru pescuit și afaceri maritime în România, cu modificările și completările ulterioare.
Legislație națională și alte documente relevante:– Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 317/2009, cu modificările și completările ulterioare;– Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 182/2016;– Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile aferente politicii agricole comune, politicii comune de pescuit și politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2014-2020 și pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul garantării, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 56/2016, cu modificările și completările ulterioare;– Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare; – Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare;– Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată;– Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 640/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile aferente politicii agricole comune, politicii comune de pescuit și politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2014-2020 și pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul garantării, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul garantării, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 875/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare; – Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Administrarea Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 347/2016 privind stabilirea cadrului general de implementare a operațiunilor cofinanțate din Fondul European pentru Pescuit și Afaceri Maritime prin Programul operațional pentru pescuit și afaceri maritime 2014-2020, cu modificările și completările ulterioare;– Decizia Comitetului de Monitorizare al Programului Operațional Pescuit și Afaceri Maritime nr. 36/2020 privind propunerea de modificare a programului operațional 2014-2020;– Decizia Comitetului de Monitorizare al Programului Operațional Pescuit și Afaceri Maritime nr. 37/2020 privind completarea propunerii de modificare a Programului Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014-2020 (POPAM 2014-2020), versiunea 10.0, pentru introducerea măsurilor adresate pescarilor și procesatorilor în contextul epidemiei de COVID-19, în situația în care solicitările declarate eligibile depășesc bugetul alocat;– Decizia Comitetului de Monitorizare al Programului Operațional Pescuit și Afaceri Maritime nr. 40/2021 privind aprobarea „criteriilor de selecție“ pentru operațiunile finanțate în cadrul măsurii I.9: Încetarea temporară a activităților de pescuit - art. 33 alin. (1) lit. d) și art. 44 (41), PU1: Promovarea pescuitului durabil din punctul de vedere al mediului, eficient din punctul de vedere al utilizării resurselor, inovator, competitiv și bazat pe cunoaștere.2. Prevederi generale
Prezentul ghid stabilește condițiile acordării sprijinului financiar pentru operațiunile din cadrul măsurii I.9 - Încetarea temporară a activităților de pescuit. Prevederile sale se completează cu normele legale ale Uniunii Europene și naționale în vigoare. Măsura I.9 se înscrie în obiectivul specific 1.4 Sporirea competitivității și a viabilității întreprinderilor din domeniul pescuitului, inclusiv a flotei costiere la scară mică, și îmbunătățirea condițiilor de siguranță sau de lucru, a Priorității Uniunii nr. 1 Promovarea pescuitului sustenabil din punctul de vedere al mediului, eficient din punctul de vedere al utilizării resurselor, inovator, competitiv și bazat pe cunoaștere, din cadrul POPAM.
[ ] Înainte de a începe completarea cererii de finanțare nerambursabilă vă recomandăm să citiți cu atenție toate informațiile prezentate în prezentul ghid și să vă asigurați că ați înțeles toate aspectele specifice prezentei scheme de finanțare nerambursabilă.
Pentru o mai bună înțelegere vă recomandăm să consultați și următoarele documente, disponibile pe site-ul www.ampeste.ro, secțiunea POPAM 2014-2020;– Programul operațional pentru pescuit și afaceri maritime 2014-2020;– procedurile privind: verificarea conformității administrative și eligibilității, evaluarea și selecția, contractarea cererilor de finanțare;– Regulamentul (UE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare.
[ ] Totodată, vă recomandăm să consultați periodic pagina de internet a Direcției generale pescuit - Autoritatea de Management pentru POPAM (DGP-AMPOPAM) - www.ampeste.ro - pentru a fi la curent cu eventualele comunicări/informări cu privire la prezenta măsură de finanțare.
[ ] Ghidul solicitantului nu se substituie legislației naționale și a Uniunii Europene în vigoare, solicitantul având obligația cunoașterii și respectării acesteia. Prevederile ghidului pot fi mai restrictive decât normele Uniunii Europene și nu pot exceda acestora din urmă.
Cine poate solicita sprijin financiar:
Solicitanții eligibili pentru accesarea fondurilor nerambursabile în cadrul acestei măsuri sunt proprietarii sau operatorii navelor sau ambarcațiunilor de pescuit, care au încetat temporar activitățile de pescuit în una sau în ambele perioade de referință 16 martie-31 august 2020 și 1 septembrie-31 decembrie 2020 ca urmare a epidemiei de COVID-19. a) Sprijinul financiar se acordă în funcție de valoarea reducerii temporare a vânzărilor din producția proprie, se calculează prin scăderea valorii vânzărilor realizate în perioada de referință în anul 2020 din media valorii veniturilor obținute în perioada de referință în anii 2017, 2018 și 2019.b) Sprijinul acordat pentru pescarii comerciali angajați se acordă proprietarilor sau operatorilor navelor sau ambarcațiunilor de pescuit și este egal cu valoarea salariului neîncasat în perioada de încetare temporară efectivă a activității de pescuit, respectiv 16 martie 2020-31 august 2020 și/sau 1 septembrie 2020-31 decembrie 2020.
Proprietarii sau operatorii navelor sau ambarcațiunilor de pescuit au obligația ca, în termen de 30 de zile de la data încasării sprijinului financiar pentru salariul neîncasat în perioada de încetare temporară efectivă a activităților de pescuit, să plătească sumele aferente sprijinului acordat pentru salariul neîncasat pescarilor comerciali angajați.
Producția proprie este captura declarată de solicitant conform normelor legale.
Sprijinul financiar se acordă dacă toate activitățile de pescuit desfășurate de nava de pescuit sau de pescarii în cauză au fost suspendate efectiv ca urmare a epidemiei de COVID-19.
Autoritatea competentă se asigură că nava de pescuit în cauză a încetat orice activități de pescuit în perioada vizată de încetarea temporară a activităților.Indicator prestabilit de rezultat
• Numărul de locuri de muncă (ENI) menținute în sectorul pescuitului sau activități complementare*
* Se va completa numărul de locuri de muncă (ENI) menținute în sectorul pescuitului sau activități complementare.Indicator prestabilit de realizare
• Numărul de proiecte privind încetarea temporară:*
* Se va completa cu cifra 1.
Date privind implementarea proiectului conform Regulamentului (UE) nr. 1.242/2014
• Numărul pescarilor vizați 1 Numeric
• Numărul de zile în cauză 2 Numeric– la depunerea cererii de finanțareIntensitatea sprijinului financiar
Intensitatea ajutorului public este de 100% din valoarea compensației, în conformitate cu prevederile art. 95 alin. (2) lit. e) din Regulamentul (UE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare.
Dacă, după evaluarea tehnico-economică și soluționarea eventualelor contestații, bugetul alocat apelului este mai mic decât sumele totale declarate eligibile, atunci sprijinul acordat fiecărui solicitant selectat va fi diminuat proporțional, în funcție de raportul dintre bugetul alocat apelului și sumele totale declarate eligibile.Alocarea financiară
Alocarea financiară pentru această măsură este precizată în anunțul de lansare a apelului.
Contribuția Fondului European pentru Pescuit și Afaceri Maritime (FEPAM) în cadrul operațiunii este de 75%, iar contribuția publică națională este de 25%.
Anunțul privind sesiunea de depunere a solicitărilor de finanțare nerambursabilă se publică pe site-ul www.ampeste.ro - secțiunea Informări.
[ ] În cadrul apelului, cererea de finanțare și documentele anexe vor fi introduse și, respectiv, atașate online cu semnătură electronică în aplicația electronică MySMIS2014, disponibilă la adresa web http://www.fonduri-ue.ro/mysmis, doar în intervalul de timp menționat în anunțul de deschidere a sesiunii de depunere a cererilor de finanțare. Semnătura electronică va aparține reprezentantului legal al solicitantului sau împuternicitului legal al acestuia.
Pentru solicitarea de informații suplimentare/clarificări, locațiile și datele de contact ale Autorității de management și ale centrelor regionale sunt:
Sediu Adresă Contact Județe arondate
DGP-AMPOPAM Bd. Carol nr. 2-4, sectorul 3, municipiul București
Tel.: 021-3079802
Fax: 0213072474
-
CR Brașov International Trade Center, str. Al. Vlahuță nr. 10, Brașov, județul Brașov
Tel./Fax:
0725.256.235
0725.256.236
Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu
CR București Str. Mihai Eminescu nr. 6, Buftea, județul Ilfov
Tel./Fax:
0725.256.223 0725.256.224
Argeș, Dâmbovița, Giurgiu, Ilfov, Prahova și municipiul București
CR Constanța Str. Căpitan Petre Romulus nr. 7bis, Constanța, județul Constanța
Tel.
0725.256.231,
0725.256.232
0725.256.239
Călărași, Constanța, Ialomița
CR Cluj Str. Dorobanților nr. 69, Cluj-Napoca, județul Cluj
Tel.
0725.256.233
0725.256.234
Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj
CR Dolj Bloc TCIF, str. Nicolae Romanescu nr. 39, Craiova, județul Dolj
Tel./Fax:
0725.256.221
0725.256.222
Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Teleorman, Vâlcea
CR Galați Str. Basarabiei nr. 55, bloc A16, parter, Galați, județul Galați
Tel./Fax:
0725.256.225
0725.256.226
Brăila, Buzău, Galați, Vrancea
CR Iași Aleea Mihail Sadoveanu nr. 10bis, Iași, județul Iași
Tel./Fax.
0725.256.229 0725.256.230
Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui
CR Timiș Calea Buziașului nr. 11A, clădire OB6A, Timișoara, județul Timiș Tel. 0725.256.228 Arad, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Timiș
CR Tulcea Iberom International, str. Inginer Dumitru Ivanov nr. 6, Tulcea, județul Tulcea
Tel./Fax:
0725.256.237
0725.256.238
Tulcea
3. Condiții specifice pentru obținerea finanțării3.1. Solicitanți eligibili
Solicitanții eligibili în vederea acordării sprijinului financiar nerambursabil acordat prin măsura I.9 „Încetarea temporară a activităților de pescuit“ sunt proprietarii sau operatorii navelor sau ambarcațiunilor de pescuit care trebuie să îndeplinească următoarele condiții:1. proprietarii sau operatorii navelor de pescuit ale Uniunii care sunt înregistrate ca nave active și au desfășurat activități de pescuit pe mare/ape interioare, timp de cel puțin 120 de zile pe parcursul ultimilor 2 ani calendaristici anteriori datei depunerii cererii pentru sprijin; 2. pescarii comerciali angajați au lucrat pe mare/ape interioare, timp de cel puțin 120 de zile pe parcursul ultimilor 2 ani calendaristici anteriori datei depunerii cererii pentru sprijin la bordul unei nave de pescuit vizate de încetarea temporară a activităților;3. în sensul art. 33 alin. (1) lit. (d) din Regulamentul (CE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare, se aplică următoarele derogări:a) prin derogare de la alin. (3) lit. (a), în cazul în care, la data depunerii cererii de sprijin, o navă de pescuit a fost înregistrată în registrul flotei de pescuit a Uniunii timp de mai puțin de 2 ani, statele membre pot calcula numărul minim de zile de activități de pescuit necesare pentru nava respectivă, proporțional cu cele 120 de zile din ultimii 2 ani calendaristici; b) prin derogare de la alin. (3) lit. (b), în cazul în care, la data depunerii cererii de sprijin, un pescar începuse să lucreze la bordul unei nave de pescuit a Uniunii de mai puțin de 2 ani, statele membre pot calcula numărul minim de zile de lucru necesare pentru pescarul respectiv, proporțional cu cele 120 de zile din ultimii 2 ani calendaristici; 4. solicitantul nu se află în stare de faliment, în situație de insolvență sau de lichidare, reorganizare, fuziune;5. solicitantul nu a fost declarat vinovat cu privire la fraudarea fondurilor europene sau naționale în baza unei hotărâri definitive și irevocabile emise de o instanță de judecată;6. solicitantul nu se află în situațiile prevăzute la art. 10 din Regulamentul (UE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare;7. solicitantul are obiect de activitate înregistrat în domeniul pescuitului (coduri CAEN 0311 - Pescuitul maritim, 0312 - Pescuitul în ape dulci).
[ ] Inadmisibilitatea solicitanților în temeiul art. 10 alin. (1)-(5) din Regulamentul (CE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare– Solicitanții care au săvârșit o încălcare gravă în temeiul art. 42 din Regulamentul (CE) nr. 1.005/2008 al Consiliului sau al art. 90 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.224/2009, stabilită de către o autoritate competentă, sunt inadmisibili pentru depunerea de proiecte pe o perioadă de timp după cum urmează:– 12 luni în situația atribuirii a 9 puncte de încălcare/operator/navă de pescuit pentru infracțiunile prevăzute la pct. 1, 2 și 5 din anexa XXX la Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 404/2011;– cu încă o lună peste cele 12 luni pentru fiecare punct peste 9 puncte de încălcare.
Data de începere a perioadei de inadmisibilitate este data primei decizii oficiale formulate de către o autoritate competentă care stabilește că s-a comis o încălcare gravă în sensul art. 42 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.005/2008 sau al art. 90 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.224/2009.
În scopul calculării perioadei de inadmisibilitate se iau în considerare numai infracțiunile grave comise începând cu 1 ianuarie 2013 și pentru care s-a luat o decizie în sensul paragrafului de mai sus începând cu acea dată.
Dacă punctele de încălcare acumulate de un operator pentru o navă de pescuit sunt mai puține de 9, cererile pentru sprijin din partea POPAM depuse de către operatorul respectiv sunt admisibile.– Solicitanții care au fost implicați în operarea, gestionarea sau deținerea în proprietate a navelor de pescuit incluse pe lista de nave de pescuit INN a Uniunii, în conformitate cu art. 40 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 1.005/2008, sunt inadmisibili pe toată perioada în care operatorul figurează pe listă, dar cel puțin 24 de luni.– Solicitanții ale căror nave de pescuit se află sub pavilionul unor țări identificate drept țări terțe necooperante, astfel cum se prevede la art. 33 din Regulamentul (CE) nr. 1.005/2008, sunt inadmisibili pe parcursul întregii perioade în care țara respectivă este inclusă pe listă și, în orice caz, pentru o perioadă de cel puțin 12 luni.– Solicitanții declarați printr-o primă decizie oficială emisă de o autoritate competentă că au comis una dintre infracțiunile prevăzute la art. 3 din Directiva 2008/99/CE nu sunt eligibili pentru depunerea de proiecte pe o perioadă de timp de 12 luni în cazul unei infracțiuni comise din neglijență gravă și de 24 de luni în cazul unei infracțiuni comise cu intenție.
Se adaugă 6 luni de inadmisibilitate dacă s-a reținut că există circumstanțe agravante sau infracțiunea a fost săvârșită pe o perioadă de mai mult de un an.
Data de începere a perioadei de inadmisibilitate se calculează de la data primei decizii oficiale formulate de către o autoritate competentă care stabilește că s-au comis una sau mai multe dintre infracțiunile menționate la art. 3 din Directiva 2008/99/CE.– Solicitanții declarați printr-o primă decizie oficială emisă de o autoritate competentă că au comis una dintre infracțiunile prevăzute la art. 4 din Directiva 2008/99/CE nu sunt eligibili pentru depunerea de proiecte pe o perioadă de timp de 24 de luni. Se adaugă 6 luni de inadmisibilitate dacă s-a reținut că există circumstanțe agravante sau infracțiunea a fost săvârșită pe o perioadă de mai mult de un an.
Data de începere a perioadei de inadmisibilitate se calculează de la data primei decizii oficiale formulate de către o autoritate competentă care stabilește că s-au comis una sau mai multe dintre infracțiunile menționate la art. 4 din Directiva 2008/99/CE.– Solicitanții care au comis o fraudă legată de Fondul European pentru Pescuit (FEP) sau de FEPAM, stabilită de o autoritate competentă, nu sunt admisibili pe toată perioada de derulare a FEPAM (până la 31 decembrie 2023). Inadmisibilitatea este stabilită de la data primei decizii oficiale de stabilire a fraudei.
[ ] Solicitanții, după depunerea cererii de finanțare, vor îndeplini, pe întreaga durată de punere în aplicare a operațiunii și pentru o perioadă de 5 ani după efectuarea ultimei plăți către beneficiarul respectiv, cerințele menționate la art. 10 alin. (1) lit. (a)-(d) din Regulamentul (CE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare (anexele D și C la cererea de finanțare).3.2. Eligibilitatea proiectului
Pentru a fi eligibil proiectul trebuie să întrunească cumulativ următoarele condiții:1. să fie implementat pe teritoriul României;2. încetarea temporară a activităților de pescuit este cauzată de epidemia de COVID-19;3. compensațiile solicitate se încadrează în perioadele de referință. 3.3. Activități eligibile
În baza art. 33 alin. (1) lit. (d) din Regulamentul (CE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare, POPAM poate sprijini măsuri pentru încetarea temporară a activităților de pescuit, în cazul în care încetarea temporară a activităților de pescuit are loc în perioada 16 martie 2020-31 august 2020 și 1 septembrie 2020-31 decembrie 2020, ca urmare a epidemiei de COVID-19, inclusiv pentru navele care operează în conformitate cu un acord de parteneriat în domeniul pescuitului durabil.
În baza art. 44 alin. (4^1) din Regulamentul (CE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare, FEPAM poate sprijini măsurile pentru încetarea temporară a activităților de pescuit cauzată de epidemia de COVID-19, astfel cum se prevede la art. 33 alin. (1) lit. (d), pentru navele/ambarcațiunile care pescuiesc în ape interioare.
[ ] Conform art. 25^a alin. (7) și art. 65 alin. (10) din Regulamentul (CE) nr. 1.303/2013, cu modificările și completările ulterioare, cheltuielile pentru operațiunile de sprijinire a capacităților de reacție în situații de criză în contextul epidemiei de COVID-19 sunt eligibile începând cu 1 februarie 2020, chiar dacă au fost încheiate în mod fizic sau implementate integral înainte de depunerea de către beneficiar a cererii de finanțare la Autoritatea de management.4. Cererea de finanțare
În această secțiune regăsiți informații despre modul de întocmire, înregistrare a cererii de finanțare și documentele ce trebuie atașate cererii de finanțare.
Anunțul privind sesiunea de depunere a cererilor de finanțare se publică pe site-ul www.ampeste.ro , secțiunea Informări.
[ ] Cererea de finanțare și documentele din dosarul cererii de finanțare vor fi introduse și, respectiv, atașate online cu semnătură electronică în aplicația electronică MySMIS, disponibilă la adresa web http://www.fonduri-ue.ro/mysmis, doar în intervalul menționat în anunțul de lansare a apelului.4.1. Întocmirea cererii de finanțare
Cererea de finanțare se va completa urmărind instrucțiunile de completare a cererii de finanțare regăsite pe site-ul www.ampeste.ro (https://www.ampeste.ro/popam-2014-2020/instructiuni-utilizare-mysmis.html) - Instrucțiuni utilizare MySMIS - Manual Frontoffice, precum și tutorialele și instrucțiunile pe care le puteți găsi pe site-ul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene la adresa http://www.fonduri-ue.ro/mysmis#manuale.
Formularul cererii de finanțare se completează exclusiv în aplicația electronică MySMIS.
[ ] În cazul în care o secțiune nu se poate completa, atașați informațiile aferente sub forma unui document scanat la o altă secțiune unde este permisă încărcarea de documente.
Cererea de finanțare și documentele încărcate trebuie să fie redactate în limba română. Documentele redactate în altă limbă vor fi însoțite, în mod obligatoriu, de o traducere legalizată sau autorizată.
ATENȚIE!
Documentele încărcate în aplicația MySMIS, ca parte din cererea de finanțare, trebuie să fie lizibile și complete. Se recomandă, așadar, o atenție sporită la scanarea documentelor atașate.
Cererea de finanțare nerambursabilă se compune din:– anexele A-D și nr. 1-9 care fac parte integrantă din prezentul ghid;– toate actele și documentele solicitate, prezentate în secțiunea 4.2.4.2. Lista documentelor din dosarul cererii de finanțare
Cererea de finanțare va cuprinde următoarele documente scanate, ce vor fi atașate cu semnătură electronică a reprezentantului legal în aplicația online MySMIS2014:

Nr. crt.

Document

1

Anexa A - Declarație pe propria răspundere privind evitarea dublei finanțări
Anexa B - Declarația de eligibilitate
Anexa C - Declarația pe propria răspundere în conformitate cu art. 10 din Regulamentul (UE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare
Anexa D - Declarația pe propria răspundere privind încetarea temporară a activităților de pescuit și reducerea vânzărilor din producția proprie

2

Hotărârea adunării generale a asociaților/Decizie asociat unic sau Hotărârea pentru persoane fizice autorizate/întreprinderi individuale/membrilor întreprinderii familiale, privind depunerea cererii de finanțare, emisă conform actelor constitutive ale solicitantului

3

Act/acte din care să rezulte dreptul de proprietate/închiriere/comodat asupra ambarcațiunii de pescuit, în copie conformă cu originalul

4

Adresă de la Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă din care să rezulte că proprietarul/operatorul navei sau ambarcațiunii de pescuit nu a obținut sprijin financiar (în cazul solicitării de sprijin pentru salariul neîncasat)

5

Memoriu justificativ, care va cuprinde calculul privind valoarea reducerii temporare a vânzărilor (compensației) împreună cu documentele justificative, referitoare la vânzările de pește, crustacee, moluște din producție proprie din anii 2017-2019 și vânzări din perioada de referință din anul 2020
Pentru pescarii angajați la bordul navelor sau ambarcațiunilor, justificarea neîncasării salariului
Memoriul justificativ trebuie să specifice și să demonstreze că reducerea temporară a vânzărilor de pește, crustacee și moluște din producția proprie este cauzată de epidemia de COVID-19.
Pentru justificarea producției proprii și reducerea vânzărilor din producția proprie vor fi prezentate: bilanț anual însoțit de contul de profit și pierderi, balanțe de verificare, centralizator cu documente/facturi de vânzare pește, note vânzare pește, crustacee și moluște, capturi, declarația tip 394, declarația 390, documente comerciale de export pentru țări terțe din afara Uniunii Europene (după caz), situația vânzărilor de pește, crustacee și moluște pentru anii 2017, 2018 și 2019, situația vânzărilor din producția proprie în perioada de referință (anexa nr. 9) etc.
Solicitantul trebuie să prezinte toate documentele și informațiile deținute, necesare pentru a demonstra legătura de cauzalitate între reducerea vânzărilor și consecințele epidemiei de COVID-19 (declarația pe propria răspundere/certificat de situație de urgență eliberat de Ministerul Economiei/contracte HORECA/decizii de izolare și/sau carantinare emise de DSP/alte documente relevante, după caz).
Memoriul justificativ va cuprinde modalități de calcul ce au în vedere venitul care ar fi putut fi obținut dacă nu intervenea pandemia de COVID-19, astfel:
a) salariul neîncasat, pentru pescarii comerciali angajați, în perioada de încetare temporară efectivă a activității de pescuit;
b) valoarea reducerii temporare a vânzărilor în funcție de diferența dintre media vânzărilor pentru anii 2017-2019 și vânzările din 2020, pentru proprietari sau operatorii navelor sau ambarcațiunilor de pescuit.

6

Autorizație de pescuit comercial pentru operatorii din pescuit - în copie conformă cu originalul

7

Permis de pescuit comercial - în copie conformă cu originalul

8

Licențele de pescuit pentru operatorii din pescuit - în copie conformă cu originalul

9

Documente justificative care să ateste activitatea de pescuit comercial timp de cel puțin 120 de zile pe parcursul ultimilor 2 ani calendaristici anteriori datei depunerii cererii pentru sprijin, pentru proprietarii sau operatorii navelor de pescuit și pentru pescarii comerciali angajați (extras din jurnalul de bord/jurnalul de pescuit/declarație de descărcare/alte documente justificative)

10

Contracte de muncă pentru pescarii comerciali angajați și documente justificative cu privire la situația salariilor în perioada de referință (state de salarii, foi colective de prezență, adeverințe de venit)

11

Certificatul de cazier judiciar al solicitantului

12

Actul de identitate al reprezentantului legal

[ ] Este obligatorie utilizarea machetelor editabile, disponibile pe site-ul DGP-AMPOPAM. Utilizarea altor tipuri de formulare, anexe sau declarații duce la respingerea cererii de finanțare în etapa evaluării conformității administrative.4.3. Înregistrarea cererii de finanțare
Înregistrarea se va efectua online prin completarea tuturor câmpurilor din sistemul informatic MySMIS2014 și după ce ați apăsat butonul „Vizualizare proiect“ care va avea ca efect generarea cererii de finanțare cu toate datele introduse și salvate în funcțiile anterioare, precum și transmiterea acesteia.
Transmiterea cererii de finanțare se va face apăsând butonul „Transmitere proiect“.
Această activitate presupune parcurgerea următorilor pași:
pasul 1 - se selectează funcția „Transmitere proiect“;
pasul 2 - se apasă butonul „Blocare editare proiect“;
pasul 3 - se confirmă continuarea procesului;
pasul 4 - se poate genera cererea de finanțare în format pdf;
pasul 5 - la final se transmite documentul generat semnat electronic.
Fiecare cerere de finanțare va primi automat din partea sistemului informatic un cod de identificare denumit Cod SMIS.
Atenționare:
[ ] Nicio cerere de finanțare nu va fi luată în considerare dacă data și ora-limită pentru depunerea acesteia au fost depășite, acest fapt determinând respingerea acesteia.
[ ] Este obligatorie completarea secțiunii Date de implementare.
[ ] În cazul constatării unor discrepanțe/omisiuni/erori de calcul, Autoritatea de management poate solicita clarificări/informații suplimentare pentru fiecare etapă de analiză a cererilor de finanțare.
Solicitantul poate renunța la cererea de finanțare în orice moment, prin transmiterea către DGP-AMPOPAM a unei notificări de renunțare (anexa nr. 7 la prezentul ghid). Solicitarea de renunțare este aprobată de către directorul general al DGP-AMPOPAM, ceea ce implică întreruperea procesului de analiză a cererii de finanțare. 5. Verificarea conformității administrative și eligibilității cererii de finanțare
Verificarea conformității administrative și eligibilității cererii de finanțare se realizează conform listei de verificare din anexa nr. 1 la prezentul ghid, de către experții CR-POPAM.
Experții CR-POPAM pot solicita informații suplimentare (anexa nr. 2 la prezentul ghid), dacă pe parcursul verificărilor privind conformitatea și/sau eligibilitatea se constată că acest lucru este necesar. În acest caz, corespondența se va face on-line în sistemul informatic SMIS 2014-2020.
Dacă cel puțin o condiție de conformitate/eligibilitate nu este îndeplinită, cererea de finanțare este declarată neconformă/neeligibilă, solicitantul fiind notificat în acest sens (anexa nr. 5 la prezentul ghid).
Solicitanții pot contesta rezultatele procesului de verificare a conformității administrative/eligibilității, conform prevederilor cap. 7 „Contestații“. 6. Evaluarea și selecția cererii de finanțare6.1. Evaluarea cererii de finanțare
Dacă cererea de finanțare depusă de solicitant este conformă administrativ și eligibilă, va intra în etapa de evaluare efectuată în cadrul DGP-AMPOPAM.
Evaluarea efectuată de către experții DGP-AMPOPAM va fi realizată conform anexei nr. 4 la prezentul ghid în baza memoriului justificativ (anexa nr. 3 la prezentul ghid) și a documentelor justificative anexate: bilanț anual însoțit de contul de profit și pierderi, balanțe de verificare, centralizator cu documente/facturi de vânzare pește, capturi, declarația tip 394, declarația 390, documente comerciale de export pentru țări terțe din afara Uniunii Europene (după caz), situația vânzărilor de material piscicol pentru anii 2017, 2018 și 2019, situația vânzărilor de material piscicol din producția proprie în perioada de referință (anexa nr. 9 la prezentul ghid).
Se vor analiza documentele care să demonstreze că există legătură de cauzalitate între reducerea vânzărilor și consecințele epidemiei de COVID-19 (declarația pe propria răspundere, certificat de situație de urgență eliberat de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, contracte HORECA, decizii de izolare și/sau carantinare emise de DSP, alte documente relevante prezentate de solicitant).
După verificarea documentelor justificative, compensația se calculează prin aplicarea formulei de calcul specifice măsurii.
[ ] Modalitatea de calcul trebuie să respecte prevederile art. 96 din Regulamentul (UE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare - „[...] toate calculele relevante sunt adecvate, exacte și stabilite în prealabil, pe baza unui calcul just, echitabil și verificabil“. Pentru a respecta aceste prevederi, modalitatea de calcul se referă la documente contabile ale solicitanților.
Conform Programului operațional pentru pescuit și afaceri maritime, sprijinul se calculează pentru una sau pentru ambele perioade de referință, stabilite între 16 martie și 31 august, respectiv 1 septembrie-31 decembrie și este acordat în conformitate cu prevederile art. 33 alin. (1) lit. (d) și art. 44 alin. (4^1) din Regulamentul (CE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare, în cazul navelor sau ambarcațiunilor care și-au încetat temporar activitatea de pescuit în anul 2020, ca urmare a epidemie de COVID-19, după cum urmează:a) pentru pescarii comerciali angajați, sprijinul acordat este egal cu valoarea salariului neîncasat în perioada de încetare temporară efectivă a activității;b) pentru proprietarii sau operatorii navelor sau ambarcațiunilor, sprijinul financiar se acordă în funcție de reducerea temporară a vânzărilor din producția proprie. Producția proprie este captura declarată de către solicitant conform normelor legale.
Valoarea reducerii temporare a vânzărilor se calculează prin scăderea valorii vânzărilor realizate în perioada de referință în anul 2020 din media valorii veniturilor obținute în perioada de referință în anii 2017, 2018 și 2019.
Se utilizează următoarea formulă: V_rt = V_m – V_2020,
unde:
V_rt reprezintă valoarea reducerii temporare a vânzărilor din producția proprie;
V_m = (V_2017 + V_2018 + V_2019)/3 și reprezintă media veniturilor obținute din vânzările de produse proprii din pește, crustacee și moluște în perioada de referință în anii 2017, 2018 și 2019;
V_2020 reprezintă valoarea vânzărilor de produse din producția proprie în perioada de referință pentru anul 2020.
Valoarea vânzărilor, atât cu privire la perioada de referință, cât și cu privire la anul calendaristic, se obține din documentele contabile ale solicitanților.
În cazul în care solicitantul are o vechime în activitate sub 3 ani, calculul are în vedere doar anii întregi de activitate efectivă.
[ ] Nu se compensează pierderi care nu sunt cauzate de epidemia de COVID-19 sau care au fost compensate din alte surse. Autoritatea de management se asigură că primește informații concludente de la potențialii beneficiari pentru a obține asigurări suficiente că există legătură de cauzalitate între reducerea vânzărilor și consecințele epidemiei de COVID-19.
Experții evaluatori pot solicita informații suplimentare (anexa nr. 2 la prezentul ghid), dacă pe parcursul evaluării se constată că acest lucru este necesar. În acest caz, corespondența se va face on-line în sistemul informatic SMIS 2014-2020 sau în scris/electronic la adresele de mail de la care au fost transmise notificările.
Ca urmarea a analizării documentației depuse, în etapa de evaluare calitativă tehnico-economică, cererea de finanțare poate fi aprobată, respinsă sau poate suferi diminuarea valorii sprijinului financiar solicitat, solicitantul fiind notificat în acest sens.
Solicitanții pot contesta rezultatele procesului de evaluare calitativă tehnico-economică, conform prevederilor cap. 7 „Contestații“.6.2. Selecția cererii de finanțare
Selecția cererilor de finanțare se va realiza în baza „criteriilor de selecție“ aprobate prin Decizia Comitetului de Monitorizare în vigoare, la data depunerii cererilor de finanțare, și cu Manualul de procedură pentru evaluarea și selectarea cererilor de finanțare, publicate pe site-ul DGP-AMPOPAM www.ampeste.ro.
După evaluarea cererilor de finanțare depuse în cadrul apelului, cererile de finanțare sunt acceptate pe baza punctajului aprobat conform grilelor de selecție, în ordinea descrescătoare a punctajului final până la concurența sumei alocate pentru apelul respectiv.
Lista cererilor de finanțare în ordinea punctajului se va publica pe site-ul DGP-AMPOPAM www.ampeste.ro și solicitanții vor fi notificați în acest sens (anexa nr. 6 la prezentul ghid).
Solicitanții pot contesta punctajul obținut conform prevederilor cap. 7 „Contestații“ din prezentul ghid.
[ ] Dacă, după evaluarea tehnico–economică și soluționarea eventualelor contestații, bugetul alocat apelului este mai mic decât sumele totale declarate eligibile, atunci sprijinul acordat fiecărui solicitant selectat va fi diminuat proporțional, în funcție de raportul dintre bugetul alocat apelului și sumele totale declarate eligibile.
După finalizarea selecției se va întocmi Lista cererilor de finanțare selectate în vederea finanțării ce va fi publicată pe siteul www.ampeste.ro.
Pentru fiecare cerere de finanțare care a fost selectată se va întocmi contractul de finanțare nerambursabilă. 7. Contestații
Depunerea contestației privind neconformitatea/neeligibilitatea/respingerea în cadrul evaluării calitative a cererii de finanțare/selecția se va face conform Manualului de procedură pentru soluționarea contestațiilor (în vigoare la data respectivă, disponibil pe site-ul www.ampeste.ro).8. Contractarea8.1. Contractul de finanțare
Contractul de finanțare este actul juridic încheiat între Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin Autoritatea de management pentru POPAM, și beneficiar, prin care se acordă acestuia din urmă asistența financiară nerambursabilă aferentă unei operațiuni în scopul atingerii obiectivelor POPAM, supus regulilor de adeziune, comutativ și sinalagmatic, prin care se stabilesc drepturile și obligațiile corelative ale părților.
Pentru încheierea contractului vor fi solicitate documentele necesare conform Manualului de procedură disponibil pe siteul www.ampeste.ro.
Semnarea contractului de finanțare cu beneficiarul se va face prin intermediul sistemului informatic MySMIS (cu semnătură electronică).
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin Direcția generală pescuit - Autoritatea de management pentru POPAM (MADR-DGP AMPOPAM), în calitate de autoritate contractantă, și beneficiarul se obligă prin acest contract de finanțare nerambursabilă să respecte prevederile acestuia.
Beneficiarul trebuie să depună din proprie inițiativă toate eforturile pentru a lua cunoștință de toate informațiile publice referitoare la măsurile finanțate prin POPAM 2014-2020, pentru care depune proiectul, și să cunoască toate drepturile și obligațiile prevăzute în contractul de finanțare, înainte de semnarea acestuia.
Modelul contractului de finanțare se regăsește în cadrul Manualului de procedură pentru contractare (în vigoare la data respectivă, disponibil pe site-ul www.ampeste.ro).8.2. Obligațiile specifice beneficiarului
Beneficiarul are obligația să respecte clauzele specifice ale contractului de finanțare. 8.3. Modificarea contractului de finanțare
Precizări referitoare la modificarea contractului de finanțare:
Contractul de finanțare, semnat atât de către MADR-DGP AMPOPAM, cât și de beneficiar, poate fi modificat în conformitate cu dispozițiile acestuia.
Pentru modificarea contractelor de finanțare beneficiarul are obligația de a notifica DGP-AMPOPAM prin intermediul modulului „Comunicare“ din sistemul informatic MySMIS.
Orice solicitare de modificare a contractului de finanțare nu va fi automat acceptată de către DGP-AM POPAM. Pentru modificarea contractului trebuie să existe motive bine justificate, care vor fi analizate de către experții din cadrul DGP-AMPOPAM.
De la data funcționării sistemului informatic SMIS 2014 se vor respecta pașii descriși în modulul informatic.9. Plata compensației
Plata compensației aferente cererilor de finanțare selectate se va face proprietarilor sau operatorilor navelor sau ambarcațiunilor de pescuit, atât pentru reducerea temporară a vânzărilor din producția proprie, cât și pentru salariul neîncasat în perioada de încetare temporară efectivă a activităților de pescuit, în baza cererii de finanțare.10. Monitorizare și control
Beneficiarul finanțării are responsabilitatea de a arhiva toate documentele aferente cererii de finanțare nerambursabilă aprobată spre finanțare în cadrul POPAM în spații special amenajate și destinate acestui scop, în conformitate cu legislația națională în vigoare, astfel încât să fie asigurată păstrarea în bune condiții a documentelor, să se evite distrugerea intenționată/accidentală sau sustragerea acestora.
Beneficiarul trebuie să asigure arhivarea următoarelor documente:
[ ] documente referitoare la solicitarea finanțării proiectului și la aprobarea acestuia de către DGP-AMPOPAM (cererea de finanțare și anexele acesteia, împreună cu toate documentele aferente acesteia, contractul de finanțare);
[ ] documente referitoare la plata compensațiilor;
[ ] documente contabile conform prevederilor legale.
Documentele trebuie arhivate în una dintre următoarele forme:
[ ] originale;
[ ] fotocopii ale documentelor originale certificate „conform cu originalul“;
[ ] microfișe ale documentelor originale;
[ ] versiuni electronice ale documentelor originale;
[ ] documente care există doar în format electronic, caz în care trebuie să se asigure securitatea sistemului informatic.
Beneficiarul este obligat să arhiveze toate documentele și fișierele informatice referitoare la proiectul finanțat prin POPAM, conform clauzelor contractului de finanțare.
Beneficiarul este obligat să informeze DGP-AMPOPAM cu privire la locul de arhivare a documentelor și să permită accesul tuturor organismelor abilitate să efectueze controale și verificări.
Proiectele finanțate prin POPAM pot fi verificate la fața locului de o echipă alcătuită din experți ai AMPOPAM sau ai oricărui alt organism abilitat de lege. Aceste verificări se vor realiza ulterior semnării contractului de finanțare, pe toată perioada de valabilitate a acestuia, și vor avea ca obiect analiza oricăror documente pe baza cărora a fost acordată finanțarea nerambursabilă, precum și verificarea respectării tuturor obligațiilor contractuale.
Verificările trebuie să asigure faptul că documentele atașate cererilor de plată sunt în concordanță cu regulile Uniunii Europene și naționale. Pentru a asigura buna desfășurare a verificărilor la fața locului, beneficiarul va fi înștiințat în prealabil despre data la care vor avea loc acestea. Obligația beneficiarului este de a pune la dispoziția echipei de control toate documentele administrative și contabile solicitate, în original, de a asigura accesul la sistemele informatice și la toate documentele stocate în format electronic privind gestiunea proiectului. Totodată, beneficiarul are obligația de a garanta prezența, în timpul controlului, a persoanelor împuternicite să dea toate informațiile utile. 11. Informare și publicitate
Beneficiarii sunt responsabili pentru implementarea activităților de informare și publicitate în legătură cu asistența financiară nerambursabilă obținută prin Programul operațional pentru pescuit și afaceri maritime 2014-2020, în conformitate cu prevederile din prezentul ghid.
Detalii privind modalitatea de realizare a publicității sunt cuprinse în anexa nr. 8 - Măsuri de informare și publicitate.12. Anexe
Anexa A - Declarație pe propria răspundere privind evitarea dublei finanțări
Anexa B - Declarație de eligibilitate
Anexa C - Declarație privind admisibilitatea cererii
Anexa D - Declarația pe propria răspundere privind încetarea temporară a activităților de pescuit și reducerea vânzărilor din producția proprie
Anexa nr. 1. Lista de verificare a conformității administrative și eligibilității
Anexa nr. 2. Notificare de solicitare a informațiilor suplimentare
Anexa nr. 3. Memoriu justificativ pentru compensații - măsura I.9
Anexa nr. 4. Analiza memoriului justificativ și calculul compensației
Anexa nr. 5. Notificare cu privire la neconformitatea administrativă/neeligibilitatea cererii de finanțare
Anexa nr. 6. Notificare privind rezultatul evaluării
Anexa nr. 7. Notificare privind renunțarea la cererea de finanțare
Anexa nr. 8. Măsuri de informare și publicitate
Anexa nr. 9. Situația vânzărilor materialului piscicol din producția proprie în perioada de referințăANEXA A

DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
privind evitarea dublei finanțări

Prioritatea Uniunii nr. 1: Promovarea pescuitului durabil din punctul de vedere al mediului, eficient din punctul de vedere al utilizării resurselor, inovator, competitiv și bazat pe cunoaștere
Măsura nr. I.9: Încetarea temporară a activităților de pescuit - art. 33 alin. (1) lit. d) și art. 44 alin. (4^1)

Titlul proiectului: …………………………………………………………………………………………………….............…………………
Durata de implementare .……(luni); valoarea eligibilă ………………..……(lei)
Solicitant

Denumirea ………………………………………………………………………………………………………………………....................
Statutul juridic ………………………………………………………………………………………....…...................................................
Tel./fax………………………………………………………........ E-mail ……………………………………………………………………

Subsemnatul(a), .................., posesor al CI/BI/pașaportului seria .......... nr. ............, CNP ................... eliberată de ............... la data de ....................., în calitate de reprezentant legal al solicitantului .................................... (denumirea solicitantului),
având la Oficiul Național al Registrului Comerțului nr. ............... și/sau codul de înregistrare fiscală (CIF) ....................., constituit în baza .................., în anul .............., cu sediul în localitatea: ........................, județul ................. str. ................. nr......, bl. ....., sc. ......, et. ......, ap. nr. ......, cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, conform art. 326 privind falsul în declarații din Codul penal, declar pe propria răspundere că proiectul pentru care se solicită finanțare în prezenta cerere de finanțare, din care această declarație face parte integrantă, nu face obiectul unei alte finanțări din fonduri publice naționale sau ale Uniunii Europene.
În perioada de referință nu a fost acordată o altă formă de sprijin financiar de la Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă.

Reprezentant legal al solicitantului,
...............................
(numele și prenumele, cu majuscule)
Semnătura
..........................
Data
.......................


Căutare avansată

Tipuri de acte normative

lege (404), hotărâre (1873), decret (1540), decret-lege, ordin (2644), instrucțiuni (22), circulară (38), dispoziție (2), sinteză, răspuns, normă (111), regulament (97), ordonanță (27), precizări, criterii (1), contract muncă, decizie (1721), ordonanță de urgență (156), situație, listă (20), comunicat (226), constituție (1), moțiune (1), declarație (2), convenție (5), completare, metodologie (51), anexă (51), rectificare (76), acord (21), procedură (56), statut (4), apel, îndrumar, amendament (13), proces verbal (1), încheiere (6), sentință (12), mesaj, tarif vamal, cartă (1), protocol (7), raport (1717), proclamație, înțelegere, reglementări (14), memorandum (2), aranjament (1), tratat (3), instrument pentru amendare, act adițional (6), nomenclator, proiect de lege (2), program (8), opinie separată, programă analitică , codul de etică, strategie (13), addendum, rezoluție (7), plan (12), contract-cadru (2), prescripții, codul internațional de management, reguli (2), codul justiției militare, act, act internațional, metodă (1), codul internațional pentru cereale, codul internațional (ftp), codul lsa, contract (1), ghid (23), tablou de evidență (2), casare, normativ (3), recurs, document, cerințe (1), modul, condiții și proceduri, manual de operare, standard (5), codul civil, codul de procedură civilă, codul comercial, codul aerian, codul familiei, codul penal (1), codul de procedură penală, codul muncii, codul fiscal (1), codul silvic, codul de procedură fiscală, codul vamal (1), sistem, repere metodologice, codul pentru construcția navelor speciale, codul modu

Emitenți
Academia de Științe Agricole și Silvice (2), Academia de Științe Juridice din România, Academia Română (1), Act Internațional (54), Administrația Națională a Penitenciarelor (29), Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, Adunarea Constituantă, Agenția de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare, Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură, Agenția de Cooperare Culturală și Tehnică, Agenția Națională a Funcționarilor Publici (3), Agenția Națională Antidoping (2), Agenția Națională Antidrog, Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate , Agenția Națională de Administrare Fiscală (92), Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (6), Agenția Națională de Control al Exporturilor, Agenția Națională de Control al Exporturilor Strategice și al Interzicerii Armelor Chimice, Agenția Națională de Integritate (2), Agenția Națională de Privatizare, Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, Agenția Națională pentru Achiziții Publice (7), Agenția Națională pentru Comunicații și Informatică, Agenția Națională pentru Dezvoltare Regională, Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, Agenția Națională pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație, Agenția Națională pentru Ocupare și Formare Profesională, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (6), Agenția Națională pentru Privatizare și Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii, Agenția Națională pentru Protecția Dreptului Copilului, Agenția Națională pentru Resurse Minerale (58), Agenția Națională pentru Romi, Agenția Națională pentru Sport, Agenția Nucleară, Agenția pentru Agenda Digitală a României , Agenția pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Agenția pentru Strategii Guvernamentale, Agenția Română de Dezvoltare, Agenția Română pentru Conservarea Energiei, Agenția Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, Asociația Generală a Medicilor, Asociația Generală a Vânătorilor și Pescarilor Sportivi (1), Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați (5), Asociațiile Patronale ale Producătorilor de Alcool și Băuturi Alcoolice, Autoritarea Națională pentru Comunicații, Autoritatea Competentă de Reglementare a Operațiunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră, Autoritatea de Supraveghere Financiară (105), Autoritatea Electorală Permanentă (1842), Autoritatea Hipică Națională, Autoritatea Națională Pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (3), Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, Autoritatea Națională pentru Tineret, Autoritatea Națională a Vămilor, Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate (19), Autoritatea Națională de Reglementare în Comunicații, Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (167), Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice - A.N.R.S.C. (9), Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală