LEGELAZI.ROBlogDespre noi
Tipuri de acte:
lege hotărâre decret decret-lege ordin instrucțiuni circulară dispoziție sinteză răspuns normă regulament ordonanță precizări criterii contract muncă decizie ordonanță de urgență situație listă comunicat constituție moțiune declarație convenție completare metodologie anexă rectificare acord procedură statut apel îndrumar amendament proces verbal încheiere sentință mesaj tarif vamal cartă protocol raport proclamație înțelegere reglementări memorandum aranjament tratat instrument pentru amendare act adițional nomenclator proiect de lege program opinie separată programă analitică codul de etică strategie addendum rezoluție plan contract-cadru prescripții codul internațional de management reguli codul justiției militare act act internațional metodă codul internațional pentru cereale codul internațional (ftp) codul lsa contract ghid tablou de evidență casare normativ recurs document cerințe modul condiții și proceduri manual de operare standard codul civil codul de procedură civilă codul comercial codul aerian codul familiei codul penal codul de procedură penală codul muncii codul fiscal codul silvic codul de procedură fiscală codul vamal sistem repere metodologice codul pentru construcția navelor speciale codul modu proiect principii registru codul consumului manualul primarului manualul prefectului codul de reglementare a conținutului audiovizual cod tehnic al gazelor naturale soluție atribuții poziție comună acțiune comună directivă propunere cpv schemă codul de bune practici în fermă mecanisme aviz consultativ cod tehnic codul navă caiet sarcini-cadru pact studiu modalități unitare codul osv propunere conținut-cadru dosar codul inf codul de siguranță codul isps calculator impozite minută discurs cadru general tranșe de venit impozabil codul european de securitate socială codul de standarde internaționale și practici recomandate măsuri codul studiilor universitare modalități și proceduri codul drepturilor și obligațiilor studentului flux informațional cod de procedură disciplinară cod de conduită inițiativă legislativă cuantum total specificație tehnică condiții instrument cod deontologic comunicare opinie concurentă conținut cerere scrisoare cod de practică ordonanță militară adeverință recomandări modalitate tip act nefolosit notă tarife cadru strategic


PROGRAM NAȚIONAL din 28 august 2025 privind performanţa de mediu a activităţii autorităţilor şi instituţiilor publice



emitent: Guvernul
data vigoare: 02 septembrie 2025
publicat în: Monitorul Oficial nr. 812 din 02 septembrie 2025

NotÄ?: Aprobat prin HOTÄ?RÃ?REA nr. 709 din 28 august 2025, publicatÄ? în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 812 din 2 septembrie 2025.Preambul
Recomandarea privind îmbunÄ?tÄ?È?irea performanÈ?ei de mediu a Guvernului OECD/LEGAL/0283 a fost adoptatÄ? de Consiliul OrganizaÈ?iei pentru Cooperare È?i Dezvoltare EconomicÄ? la 20 februarie 1996, la propunerea Comitetului pentru politica de mediu. Statelor membre li se recomandÄ? sÄ? elaboreze È?i sÄ? aplice documente programatice pentru îmbunÄ?tÄ?È?irea continuÄ? a performanÈ?ei de mediu a activitÄ?È?ii administraÈ?iilor lor publice, prin integrarea consideraÈ?iilor de mediu în toatÄ? activitatea, inclusiv în procesele aferente de luare a deciziilor.
Ã?n calitate de stat candidat pentru aderarea la OrganizaÈ?ia pentru Cooperare È?i Dezvoltare EconomicÄ? (OCDE), România depune eforturi pentru a alinia funcÈ?ionarea autoritÄ?È?ilor È?i instituÈ?iilor publice la recomandÄ?rile OCDE, inclusiv la recomandarea prevÄ?zutÄ? la primul paragraf. Prin urmare, a fost elaborat prezentul Program naÈ?ional privind performanÈ?a de mediu a activitÄ?È?ii autoritÄ?È?ilor È?i instituÈ?iilor publice (Program), pentru a dezvolta, într-o primÄ? etapÄ?, capacitatea autoritÄ?È?ilor È?i instituÈ?iilor publice de a-È?i îmbunÄ?tÄ?È?i performanÈ?a de mediu È?i de a conÈ?tientiza importanÈ?a eforturilor în acest sens.
Prin punerea în aplicare a Programului, autoritÄ?È?ile È?i instituÈ?iile publice vor optimiza utilizarea, în activitatea curentÄ?, a resurselor de apÄ?, energie È?i materiale, urmÄ?rind obiectivele indicate mai jos, în special prin mÄ?suri de reducere a consumului, recirculare, reutilizare È?i reciclare, pentru aÈ?i îmbunÄ?tÄ?È?i astfel, începând cu anul 2026 È?i pânÄ? cel mai târziu în anul 2036, performanÈ?a de mediu.Capitolul I ApÄ?Obiectiv: reducerea consumului de apÄ? în activitatea autoritÄ?È?ilor È?i instituÈ?iilor publice în vederea atingerii unui consum optim
Conform Programului, consumul optim de apÄ? în clÄ?dirile utilizate pentru activitatea autoritÄ?È?ilor È?i instituÈ?iilor publice este mai mic de 6,4 mc/angajat, în echivalent normÄ? întreagÄ?/an.
Termen de realizare: pânÄ? cel mai târziu în anul 2036.
MÄ?suri/AcÈ?iuni:1. activitÄ?È?i concrete pentru reducerea consumului de apÄ?, inclusiv raportarea imediatÄ? a defecÈ?iunilor, evaluarea È?i intervenÈ?ia, acolo unde este cazul.
ActivitÄ?È?ile pot consta în: reutilizarea apei, implementarea de sisteme de colectare È?i tratare a apelor provenite de la duÈ?uri, chiuvete È?i a apelor pluviale pentru irigarea spaÈ?iilor verzi, spÄ?larea toaletelor sau alte utilizÄ?ri nepotabile; reciclarea apei, tratarea È?i reutilizarea apei uzate provenite din clÄ?dire pentru diverse scopuri, în funcÈ?ie de calitatea apei È?i de necesitÄ?È?ile specifice; instalarea de robinete, filtre de apÄ? potabilÄ?, duÈ?uri È?i reductoare de presiune care utilizeazÄ? eficient apa, întreÈ?inerea regulatÄ? a acestor sisteme, instalarea sistemelor de colectare a apei pluviale - dacÄ? este cazul, campanii de conÈ?tientizare, instruirea personalului pentru a asigura utilizarea raÈ?ionalÄ? a apei È?i altele;2. elaborarea procedurilor-cadru interne la nivelul fiecÄ?rei autoritÄ?È?i È?i instituÈ?ii publice pentru monitorizarea consumului de apÄ?.
AcÈ?iuni de monitorizare:1. monitorizarea consumului total anual de apÄ? per angajat, în echivalent normÄ? întreagÄ?, ENI - mc/ENI/an;2. monitorizarea consumului total anual de apÄ? pe suprafaÈ?Ä? interioarÄ? - mc/mp/an.
Indicatori:â?? consum de apÄ?, mc/ENI/an;â?? consumul de apÄ? pluvialÄ? colectatÄ?, mc/ENI/an, dacÄ? este cazul.
FrecvenÈ?a monitorizÄ?rii: anual.Capitolul II EnergieObiectiv: reducerea consumului de energie în activitatea autoritÄ?È?ilor È?i instituÈ?iilor publice concomitent cu creÈ?terea ponderii energiei regenerabile în consumul total de energie, în vederea atingerii unui consum optim
Consumul optim de energie se stabileÈ?te de fiecare autoritate È?i instituÈ?ie publicÄ? în parte, È?inând cont de situaÈ?ia efectivÄ? a spaÈ?iilor utilizate pentru desfÄ?È?urarea activitÄ?È?ii È?i pornind de la valorile totale ale consumurilor de energie mÄ?surate la nivelul anului 2025.
Termen de realizare: pânÄ? cel mai târziu în anul 2036.
MÄ?suri/AcÈ?iuni:1. activitÄ?È?i concrete de creÈ?tere a eficienÈ?ei energetice a spaÈ?iilor în care autoritatea sau instituÈ?ia publicÄ? îÈ?i desfÄ?È?oarÄ? activitatea prin:â?? elaborarea procedurilor-cadru interne la nivelul fiecÄ?rei autoritÄ?È?i È?i instituÈ?ii publice pentru monitorizarea consumului de energie;â?? informarea È?i conÈ?tientizarea personalului cu privire la obiectivele de mediu, adoptarea de mÄ?suri interne de informare a angajaÈ?ilor, desfÄ?È?urarea de sesiuni de formare pentru personal È?i altele asemenea;2. creÈ?terea eficienÈ?ei energetice a spaÈ?iilor existente, pornind de la:a) monitorizare - inclusiv pentru fiecare autoritate È?i instituÈ?ie publicÄ? în parte, prin dispozitive de mÄ?surare independente; b) management al energiei - inclusiv prin montarea, dacÄ? este cazul, a dispozitivelor de autoreglare; c) promovarea schimbÄ?rilor comportamentale, inclusiv raportarea imediatÄ? a defecÈ?iunilor, evaluarea È?i intervenÈ?ia, acolo unde este cazul, prin:(i) formarea personalului esenÈ?ial responsabil cu managementul clÄ?dirii È?i al energiei în eficienÈ?a energeticÄ?; instruirea ar trebui sÄ? includÄ? atât sesiuni teoretice, cât È?i practice, susÈ?inute de manuale È?i ghiduri relevante;(ii) angajarea întregului personal în acÈ?iuni care influenÈ?eazÄ? consumul de energie, prin educarea È?i creÈ?terea gradului de conÈ?tientizare cu privire la consumul responsabil de energie (de exemplu, stingerea luminilor, stabilirea unei temperaturi recomandate la nivelul autoritÄ?È?ii sau instituÈ?iei, setarea corectÄ? a temperaturii în încÄ?peri), cu un accent deosebit pe membrii personalului respectaÈ?i È?i influenÈ?i.AcÈ?iuni de monitorizare
Date de monitorizare privind consumul total anual de energie mÄ?surat, care pot fi colectate la nivelul clÄ?dirii/suprafeÈ?ei ocupate de o autoritate sau instituÈ?ie publicÄ?, echipate cu dispozitive de mÄ?surare independente, dupÄ? caz, holuri, birouri, cantinÄ? etc., pe tipuri de surse de energie, precum gaz, electricitate etc., È?i pe categorii de utilizare finalÄ? - iluminat, încÄ?lzire, etc.
Indicatori:â?? procent de spaÈ?ii dotate cu dispozitive de mÄ?surare independente din totalul spaÈ?iilor administrate;â?? consumul total anual de energie finalÄ? mÄ?surat, pe zonÄ? sau per angajat, în echivalent normÄ? întreagÄ? - ENI, kWh/mp/an, kWh/ENI/an;â?? consumul total de energie din surse regenerabile, exprimat ca valoarea totalÄ? a consumului de energie din surse regenerabile, kWh/mp/an, kWh/ENI/an.
FrecvenÈ?a monitorizÄ?rii: anual.Capitolul III DeÈ?euriObiectiv: reducerea cantitÄ?È?ii de deÈ?euri generate ca urmare a activitÄ?È?ii autoritÄ?È?ilor È?i instituÈ?iilor publice È?i refolosirea sau trimiterea spre reciclare/valorificare a 80% din deÈ?eurile care pot fi refolosite, respectiv reciclate sau valorificate
Obiectiv optim: cantitatea totalÄ? de deÈ?euri generate în spaÈ?iile utilizate în activitatea autoritÄ?È?ilor È?i instituÈ?iilor publice sÄ? fie mai micÄ? de 200 kg/angajat, în echivalent normÄ? întreagÄ?/an.
Termen de realizare: pânÄ? cel mai târziu în anul 2036.
MÄ?suri/AcÈ?iuni:1. informarea È?i conÈ?tientizarea personalului cu privire la obiectivele de mediu;2. elaborarea unui plan de mÄ?suri privind colectarea selectivÄ? a deÈ?eurilor, în conformitate cu Legea nr. 132/2010 privind colectarea selectivÄ? a deÈ?eurilor în instituÈ?iile publice, cu modificÄ?rile È?i completÄ?rile ulterioare, având în vedere în special:â?? creÈ?terea ratelor de reciclare È?i valorificare a deÈ?eurilor colectate selectiv, prin organizarea colectÄ?rii selective a deÈ?eurilor în cadrul autoritÄ?È?ii sau instituÈ?iei publice;â?? semnarea unui contract de eliminare a deÈ?eurilor colectate selectiv cu un operator autorizat care sÄ? preia deÈ?eurile pentru reciclare/valorificare corespunzÄ?toare;3. strategii adecvate È?i implicarea personalului din diferite servicii:â?? stabilirea de proceduri È?i arhive fÄ?rÄ? hârtie;â?? asigurarea durabilitÄ?È?ii echipamentelor È?i consumabilelor - de exemplu, prin achiziÈ?ii publice ecologice;â?? reutilizarea mobilierului È?i echipamentelor de birou - de exemplu, crearea unui inventar electronic de echipamente, mobilier È?i articole de papetÄ?rie care nu mai sunt necesare, care ar trebui consultat de toate serviciile È?i membrii personalului înainte de a cumpÄ?ra articole noi, asigurarea curÄ?È?Ä?rii, reparaÈ?iilor È?i întreÈ?inerii profesionale ale echipamentelor pentru a prelungi durata de viaÈ?Ä? a acestora;â?? încurajarea personalului sÄ? foloseascÄ? pahare reutilizabile în locul celor de unicÄ? folosinÈ?Ä?, amplasarea de dozatoare de apÄ? fÄ?rÄ? pahare de unicÄ? folosinÈ?Ä? în locul sticlelor de plastic, la întâlniri sau în spaÈ?ii publice;â?? conÈ?tientizarea È?i implicarea întregului personal în acÈ?iuni care influenÈ?eazÄ? reducerea generÄ?rii de deÈ?euri.AcÈ?iuni de monitorizare
Monitorizarea cantitÄ?È?ilor de deÈ?euri generate, defalcate pe tip de deÈ?eu, pentru toate tipurile de deÈ?euri - de exemplu, fracÈ?ii colectate separat, deÈ?euri reziduale, deÈ?euri periculoase.
Indicatori:â?? totalul deÈ?eurilor anuale de birou generate per angajat, în echivalent normÄ? întreagÄ?, ENI - kg/ENI/an;â?? cantitatea totalÄ? anualÄ? de mobilier de birou, echipamente electrice È?i electronice È?i articole de papetÄ?rie care sunt reutilizate, kg/ENI/an, achiziÈ?ii evitate EUR/ENI/an, respectiv casate;â?? deÈ?euri de birou trimise spre reciclare, ca procent din greutatea totalÄ? a deÈ?eurilor - %;â?? deÈ?euri de birou reziduale, ca procent din greutatea totalÄ? a deÈ?eurilor - %.
FrecvenÈ?a monitorizÄ?rii: anual.Capitolul IV MaterialeObiectiv: reducerea consumului de hârtie È?i rechizite de birou ca urmare a activitÄ?È?ii autoritÄ?È?ilor È?i instituÈ?iilor publice
Obiectiv optim: consumul de hârtie de birou este mai mic de 15 foi A4/angajat, în echivalent normÄ? întreagÄ?/zi lucrÄ?toare.
Hârtia de birou utilizatÄ? este în proporÈ?ie de 80% reciclatÄ? sau certificatÄ?, în conformitate cu o etichetÄ? ecologicÄ? ISO de tip I, de exemplu, eticheta ecologicÄ? a UE.
Termen de realizare: pânÄ? cel mai târziu în anul 2036.
MÄ?suri/AcÈ?iuni:1. informarea È?i creÈ?terea gradului de conÈ?tientizare a personalului cu privire la obiectivele de mediu, prin:â?? sesiuni de instruire a personalului, educare È?i conÈ?tientizare cu privire la consumul responsabil de hârtie;â?? implementarea È?i promovarea procedurilor interne - de exemplu, proceduri fÄ?rÄ? hârtie, cum ar fi fluxurile de lucru electronice, semnÄ?turile electronice È?i arhivele electronice, evitarea tipÄ?ririi documentelor pentru întâlniri, a buletinelor informative/rapoartelor, tipÄ?rirea implicitÄ? faÈ?Ä?-verso pentru a ajuta angajaÈ?ii È?i publicul sÄ? evite utilizarea hârtiei de birou (de exemplu, hârtie pentru copiator/imprimantÄ?) È?i a rechizitelor de orice tip, reducând astfel cererea;2. includerea în contractele de întreÈ?inere a echipamentelor de imprimare, inclusiv a celor închiriate, È?i în contractele de servicii a obligaÈ?iei de a prelua cartuÈ?ele uzate;3. utilizarea achiziÈ?iilor publice ecologice pentru a determina opÈ?iuni cu un impact mai scÄ?zut - de exemplu, hârtie de birou mai uÈ?oarÄ?, produse mai durabile care pot fi reîncÄ?rcate È?i alternative cu un impact mai scÄ?zut asupra mediului sau cu toxicitate redusÄ?.
AcÈ?iuni de monitorizare:1. monitorizarea consumului de hârtie È?i rechizite de birou;2. monitorizarea utilizÄ?rii hârtiei reciclabile.
Indicatori:â?? consumul anual de hârtie de birou per angajat, în echivalent normÄ? întreagÄ?, FTE - coli de hârtie/FTE/zi lucrÄ?toare;â?? proporÈ?ia de hârtie de birou achiziÈ?ionatÄ?, certificatÄ? ca ecologicÄ?, din totalul hârtiei de birou achiziÈ?ionate - %;â?? costul anual al rechizitelor de birou achiziÈ?ionate per angajat, în echivalent normÄ? întreagÄ?, ENI - EUR/ENI/an.
FrecvenÈ?a monitorizÄ?rii: anual.Capitolul V Emisii/DeÈ?euri/MaterialeObiectivul I: reducerea impactului asupra mediului al organizÄ?rii de întâlniri È?i evenimente necesare în activitatea autoritÄ?È?ii È?i instituÈ?iei publice
Toate întâlnirile È?i evenimentele sunt organizate È?inând cont de impactul asupra mediului È?i luând mÄ?suri pentru reducerea acestuia.
NumÄ?rul de întâlniri È?i evenimente online este de cel puÈ?in 50% din numÄ?rul total de întâlniri È?i evenimente organizate de autoritÄ?È?ile È?i instituÈ?iile publice.
Termen de realizare: pânÄ? cel mai târziu în anul 2036.
MÄ?suri/AcÈ?iuni:1. introducerea unui sistem de management sustenabil al evenimentelor;2. selectarea evenimentului sau a locului de întâlnire pe baza criteriilor de mediu - de exemplu, conexiuni bune de transport public, clÄ?dire cu impact redus asupra mediului, o locaÈ?ie cu un sistem de management de mediu;3. alegerea produselor È?i serviciilor necesare organizÄ?rii de întâlniri È?i evenimente prin aplicarea achiziÈ?iilor publice ecologice È?i limitarea articolelor promoÈ?ionale È?i a conÈ?inutului pachetului de conferinÈ?e - de exemplu, broÈ?uri, unitÄ?È?i flash USB, insigne;4. achiziÈ?ionarea de servicii de catering sau produse alimentare È?i bÄ?uturi de la serviciile de catering gestionate intern, prin introducerea de cerinÈ?e de durabilitate, cum ar fi: alimente organice de sezon, asigurarea disponibilitÄ?È?ii opÈ?iunilor vegetariene/vegane È?i, dacÄ? este posibil, evitarea utilizÄ?rii ambalajelor din plastic de unicÄ? folosinÈ?Ä?; selectarea furnizorilor de servicii care îÈ?i pot oferi serviciile fÄ?rÄ? a folosi farfurii, pahare È?i tacâmuri din plastic de unicÄ? folosinÈ?Ä? È?i furnizarea de dozatoare de apÄ? în loc de apÄ? îmbuteliatÄ?;5. generalizarea utilizÄ?rii echipamentelor È?i programelor informatice pentru organizarea de întâlniri È?i evenimente online.
AcÈ?iuni de monitorizare:1. monitorizarea numÄ?rului de evenimente organizate, având în vedere criteriile de mediu;2. monitorizarea numÄ?rului de evenimente online organizate.
Indicatori:â?? proporÈ?ia furnizorilor cu un sistem de management al evenimentelor durabil recunoscut, de exemplu, ISO 20121, sau un sistem de management de mediu - % din totalul evenimentelor;â?? proporÈ?ia de licitaÈ?ii pentru evenimente, care includ, ca parte a criteriilor, o referinÈ?Ä? la un sistem de management al evenimentelor recunoscut, de exemplu, ISO 20121, sau un sistem de management de mediu - % din totalul ofertelor;â?? numÄ?rul de evenimente organizate prin implementarea serviciilor contractate prin achiziÈ?ii publice ecologice;â?? numÄ?rul de întâlniri È?i evenimente organizate, respectiv numÄ?rul de întâlniri È?i evenimente online organizate.
FrecvenÈ?a monitorizÄ?rii: anual.Obiectivul II: reducerea impactului asupra mediului al deplasÄ?rilor în interesul serviciului ale personalului autoritÄ?È?ilor È?i instituÈ?iilor publice
Pentru toate deplasÄ?rile în interesul serviciului se È?ine cont de impactul asupra mediului È?i se iau mÄ?suri pentru reducerea acestuia.
Ã?ntâlnirile prin sisteme de videoconferinÈ?Ä? sau audioconferinÈ?Ä?, online, sunt preferate deplasÄ?rilor în interesul serviciului, în special în ceea ce priveÈ?te deplasÄ?rile în interesul serviciului care necesitÄ? transport cu avionul.
Termen de realizare: pânÄ? cel mai târziu în anul 2036.
MÄ?suri/AcÈ?iuni:1. identificarea nevoilor urgente pentru deplasÄ?rile în interesul serviciului;2. reînnoirea parcului auto cu maÈ?ini nepoluante;3. includerea unor criterii stricte de durabilitate în achiziÈ?ia de servicii de transport - cerinÈ?Ä? obligatorie pentru compania aerianÄ? de a furniza date privind emisiile de carbon.
AcÈ?iuni de monitorizare:1. monitorizarea consumului de combustibil;2. monitorizarea licitaÈ?iilor pentru biletele de avion emise pentru deplasÄ?rile în interesul serviciului.
Indicatori:â?? consumul de combustibil/parcul total de vehicule;â?? numÄ?rul de maÈ?ini nepoluante/parcul total de vehicule;â?? proporÈ?ia biletelor de avion emise cu specificaÈ?ia pentru amprenta de carbon.
FrecvenÈ?a monitorizÄ?rii: anual.
-----


Căutare avansată

Tipuri de acte normative

lege, hotărâre, decret, decret-lege, ordin, instrucÈ›iuni, circulară, dispoziÈ›ie, sinteză, răspuns, normă, regulament, ordonanță, precizări, criterii, contract muncă, decizie, ordonanță de urgență, situaÈ›ie, listă, comunicat, constituÈ›ie, moÈ›iune, declaraÈ›ie, convenÈ›ie, completare, metodologie, anexă, rectificare, acord, procedură, statut, apel, Ã®ndrumar, amendament, proces verbal, Ã®ncheiere, sentință, mesaj, tarif vamal, cartă, protocol, raport, proclamaÈ›ie, Ã®nÈ›elegere, reglementări, memorandum, aranjament, tratat, instrument pentru amendare, act adiÈ›ional, nomenclator, proiect de lege, program, opinie separată, programă analitică , codul de etică, strategie, addendum, rezoluÈ›ie, plan, contract-cadru, prescripÈ›ii, codul internaÈ›ional de management, reguli, codul justiÈ›iei militare, act, act internaÈ›ional, metodă, codul internaÈ›ional pentru cereale, codul internaÈ›ional (ftp), codul lsa, contract, ghid, tablou de evidență, casare, normativ, recurs, document, cerinÈ›e, modul, condiÈ›ii È™i proceduri, manual de operare, standard, codul civil, codul de procedură civilă, codul comercial, codul aerian, codul familiei, codul penal, codul de procedură penală, codul muncii, codul fiscal, codul silvic, codul de procedură fiscală, codul vamal, sistem, repere metodologice, codul pentru construcÈ›ia navelor speciale, codul modu

Emitenți
Academia de ȘtiinÈ›e Agricole È™i Silvice, Academia de ȘtiinÈ›e Juridice din România, Academia Română, Act InternaÈ›ional, AdministraÈ›ia NaÈ›ională a Penitenciarelor, AdministraÈ›ia NaÈ›ională a Rezervelor de Stat È™i Probleme Speciale, Adunarea Constituantă, AgenÈ›ia de Cooperare InternaÈ›ională pentru Dezvoltare, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Pescuit È™i Acvacultură, AgenÈ›ia de Cooperare Culturală È™i Tehnică, AgenÈ›ia NaÈ›ională a FuncÈ›ionarilor Publici, AgenÈ›ia NaÈ›ională Antidoping, AgenÈ›ia NaÈ›ională Antidrog, AgenÈ›ia NaÈ›ională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate , AgenÈ›ia NaÈ›ională de Administrare Fiscală, AgenÈ›ia NaÈ›ională de Cadastru È™i Publicitate Imobiliară, AgenÈ›ia NaÈ›ională de Control al Exporturilor, AgenÈ›ia NaÈ›ională de Control al Exporturilor Strategice È™i al Interzicerii Armelor Chimice, AgenÈ›ia NaÈ›ională de Integritate, AgenÈ›ia NaÈ›ională de Privatizare, AgenÈ›ia NaÈ›ională ÃŽmpotriva Traficului de Persoane, AgenÈ›ia NaÈ›ională ÃŽmpotriva Traficului de Persoane, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru AchiziÈ›ii Publice, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru ComunicaÈ›ii È™i Informatică, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Dezvoltare Regională, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Egalitatea de Șanse între Femei È™i BărbaÈ›i, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru ÃŽntreprinderi Mici È™i Mijlocii È™i CooperaÈ›ie, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Ocupare È™i Formare Profesională, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Ocuparea ForÈ›ei de Muncă, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Privatizare È™i Dezvoltarea ÃŽntreprinderilor Mici È™i Mijlocii, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru ProtecÈ›ia Dreptului Copilului, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Resurse Minerale, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Romi, AgenÈ›ia NaÈ›ională pentru Sport, AgenÈ›ia Nucleară, AgenÈ›ia pentru Agenda Digitală a României , AgenÈ›ia pentru Implementarea Proiectelor È™i Programelor pentru ÃŽntreprinderi Mici È™i Mijlocii, AgenÈ›ia pentru Strategii Guvernamentale, AgenÈ›ia Română de Dezvoltare, AgenÈ›ia Română pentru Conservarea Energiei, AgenÈ›ia Veterinară È™i pentru SiguranÈ›a Alimentelor, AsociaÈ›ia Generală a Medicilor, AsociaÈ›ia Generală a Vânătorilor È™i Pescarilor Sportivi, AsociaÈ›ia NaÈ›ională a Evaluatorilor AutorizaÈ›i, AsociaÈ›iile Patronale ale Producătorilor de Alcool È™i Băuturi Alcoolice, Autoritarea NaÈ›ională pentru ComunicaÈ›ii, Autoritatea Competentă de Reglementare a OperaÈ›iunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Autoritatea Electorală Permanentă, Autoritatea Hipică NaÈ›ională, Autoritatea NaÈ›ională Pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii È™i AdopÈ›ii, Autoritatea NaÈ›ională pentru ProtecÈ›ia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, Autoritatea NaÈ›ională pentru Tineret, Autoritatea NaÈ›ională a Vămilor, Autoritatea NaÈ›ională de Management al Calității în Sănătate , Autoritatea NaÈ›ională de Reglementare în ComunicaÈ›ii, Autoritatea NaÈ›ională de Reglementare în Domeniul Energiei, Autoritatea NaÈ›ională de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, Autoritatea NaÈ›ională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice - A.N.R.S.C., Autoritatea NaÈ›ională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală